הפרדה בין דסקטופ לטבלט

הפרדה בין טבלט למובייל

דף הבית / מאמרים / השקעות נדל”ן בטוחות
a

השקעות נדל”ן בטוחות

השקעות נדלן בטוחות

בעבר, אנשים הסתמכו על מקומות העבודה שיספקו פרנסה טובה, תנאים טובים ויאפשרו חסכון גם לתקופת הפנסיה. כיום המצב כבר לא כזה. מהסיבה הזו אנשים מנסים להבין כיצד להגדיל את ההכנסות שלהם ומחליטים להשקיע. אחת מאפשרויות ההשקעה היא השקעה בנדל”ן. אך כיצד נבחר השקעות נדל”ן בטוחות? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

השקעות נדל”ן בטוחות- סוגי השקעות

על מנת לבחור השקעות נדל”ן בטוחות יש להבין מהם סוגי ההשקעות הקיימים בנדל”ן- 

  • השקעת נדל”ן מניבה- השקעה מניבה היא השקעה כספית שמניבה לנו רווחים מדי חודש בלי קשר לעליית ערכו של הנכס. כלומר ההשקעה מניבה שני סוגי תשואות- הכנסה כספית מדי חודש ועליית ערך הנכס שתבוא לידי ביטוי במכירת הנכס. השקעה כזו תהיה במתחם מסחרי או מתחם מגורים. מדובר בהשקעה נדל”ן בסיסית, סולידית וההשקעה הבטוחה ביותר למשקיעים
  • השקעת נדל”ן משביחה- השקעה משביחה היא השקעה בה אנחנו צופים השבחה בערכו של הנכס. בהשקעה זו אין וודאות לגבי תשואה שוטפת ובדרך כלל יהיה מדובר בתשואה נמוכה יחסית. בהשקעה זו יתבצעו פרוצדורות למען השבחת הנכס שרכשנו על מנת למקסם את הרווח בעת המכירה. בהשקעה זו אנחנו למעשה מתכננים להשביח את הנכס ולמכור אותו במחיר גבוה יותר באופן משמעותי. הסיכונים בהשקעת נדל”ן משביחה גדולים יותר מאשר בהשקעה מניבה. 
  • השקעת נדל”ן יזמית- השקעת נדל”ן יזמית לא תניב תשואות למשקיעים כלל במהלך ההשקעה, אך היא מיועדת להנבת תרווחים גבוהים יותר בעתיד. השקעה זו כוללת את הסיכון הגבוה ביותר בין שלושת הסוגים. דוגמא להשקעת נדל”ן יזמית היא פרויקט תמ”א לדוגמא. היזם משקיע סכומים גבוהים שלא מניבים תשואה עד לרגע בו הבניין החדש מוכן והוא יוכל למכור נכסים בו. בסופו של דבר הרווחים של היזם יהיו גבוהים אך ההשקעה תכלול סיכונים רבים.  

כלומר, השקעות נדל”ן בטוחות הן השקעות מניבות. אם אתם בעלי הון עצמי נמוך יחסית ואתם מעוניינים להשקיע בנדל”ן, כנראה שהשקעה מניבה תשתלם לכם באופן המירבי. 

 

השקעות נדל”ן בטוחות- התשואה הפוטנציאלית

על מנת לוודא האם אתם משקיעים השקעות נדל”ן בטוחות יש לבחון את הרווח השוטף מהנכס המדובר. מדובר באחד השיקולים החשובים ביותר. בחנו מה התשואה הפוטנציאלית מהנכס בו אתם מתכננים להשקיע. כמו כן בחנו האם ההשקעה שווה את הסיכונים הטמונים בה. הכלל הוא שגובה דמי השכירות צריך להיות גבוה מעלויות המימון של עסקת הרכישה. כלומר הרווח צריך להיות גבוה מהחזרי ההלוואה או המשכנתא שנלקחו על מנת לרכוש את הנכס. 

בארץ התשואה המקובלת עבור נכס למגורים נעה בין 3% עד 5% ואילו עבור נכס מסחרי בין 5% ל-8%. בחו”ל ניתן לצפות לתשואות גבוהות יותר שיכולות להגיע ל-10% עבור נכס מגורים. 

קראו עוד: מהן שיטות ההשקעה בנדל”ן?

השקעות נדל”ן בטוחות- רמת סיכון

כל השקעה כוללת סיכון ברמה מסוימת. לכן, כאשר אתם בוחנים אפשרויות להשקעות נדל”ן בטוחות בחנו מהי רמת הסיכון. בדקו מה הסיכונים הכלולים בהשקעה והאם הם עולים על היתרונות. כמו כן בדקו האם הסיכונים כוללים גם סיכונים כלכליים ופיננסיים, אחוזי תפוסה, רמות ביקוש באזור בו מתוכננת ההשקעה, פחת ובלאי ועוד. 

על מנת לאמוד את הסיכונים, נסו להבין-

  • האם תהיו מסוגלים לעמוד בהוצאות הנדרשות?
  • האם המינוף הפיננסי מספק וכדאי לרכוש את הנכס?
  • האם התשואה הפוטנציאלית משתלמת לעומת ההוצאות?
  • האם הנכס מצוי במיקום אטרקטיבי ומבוקש?
  • האם יהיה קשה למצוא שוכרים לנכס?
  • האם יש פוטנציאל השבחה לנכס?

כל אלה יעזרו לכם להבין האם מדובר בהשקעת נדל”ן בטוחה יחסית או שאולי כדאי לוותר עליה.

מעוניין/ת לשמוע פרטים נוספים? רוצה לצאת לסיור משקיעים? מלא את פרטיך וניצור עמך קשר בהקדם

מאמרים נוספים:

איך לנהל את הנכס מרחוק?

איך לנהל את הנכס מרחוק? חברת ניהול מקומית ראשית זה לא כל כך רחוק. אפשר לנהל את זה מהארץ ואכן רבים עושים זאת וחוסכים. אבל

תושבות קבועה בקפריסין, איך?

תושבות קבועה בקפריסין, איך? רבים מחפשים דרכון זר או תושבות זרה, למקרה הצורך או בשל עניני מיסוי.ממשלת קפריסין מעוניינת למשוך זרים לתושבות בתחומה והפעילה את

9 הסיבות מדוע כדאי להשקיע בקפריסין

9 הסיבות מדוע כדאי להשקיע בקפריסין רקע על קפריסין קפריסין היא אי שטוף שמש הנמצא במיקום מצויין בתווך בין אירופה, אסיה ואפריקה. במהלך ההיסטוריה האימפריות

טוביה מרמלי

רוצים להשקיע אך לא יודעים מה מתאים לכם?

אנחנו נאפיין עבורכם
השקעה מדוייקת
לצרכים שלכם
בשיטת הנדלנומטר

פתח צ'ט
💬 צריכים עזרה?
היי 👋
צריכים עזרה?