נכס בקפריסין? להשקעה? למגורים? לנופש?

כל השאלות. כל התשובות. כל הנכסים. מהמומחים של קפריסין.
בואו איתנו לסיור משקיעים. כי לא משקיעים בנדל"ן בלי לראות.

נדל"ן בוחרים עם מומחים. המומחים של קפריסין.

נסיון. שרות. מבחר. שקט נפשי.

לא משקיעים בנדל"ן בלי להבין ולראות. רצוי להיעזר במומחים שמכירים ועושים עסקים במקום. מומחי "הנדסאוף" עוסקים בנדל"ן שנים רבות ומתמחים בליווי משקיעים בהשקעות נדל"ן מוצלחות בקפריסין.בכל השקעה יש סיכון. אנחנו כאן כדי שתוכל להשקיע ולישון בשקט.
0 +
נכסים בשווק ביחד עם שותפינו המקומיים
0 +
משקיעים שביצעו השקעה בנדל"ן בליווי שלנו
0 +
פרוייקטי בנייה כרגע
בשווק
0 +
שנות ניסיון בנדל"ן קפריסאי ביחד עם שותפינו

פרוייקטים נבחרים

קפריסין - פאפוס
5/5
מתחם (במרחק כ500 מטר מהים ליד מרכז הכפר – שם כל החנויות) עם 15 וילות דו קומתיות עם בריכה צמודה על שטח שבין 200 ל250 מ”ר. לכל הוילות נוף בלתי מוסתר לים ולפאתי פאפוס. הוילות עם 3 חדרי שינה וסלון. לכל הוילות חניה ו 3 חדרי שירותים.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €430,000
קפריסין - פאפוס
5/5
מתחם בן 16 דירות ובריכה מרכזית – צופה לים על גבעות ירוסקיפו במרחק קצר מכל הנדרש כולל – לאוניברסיטה, לים, לקניות, למגרשי הגולף ולפארק המים הגדול של פאפוס. דירות סטודיו, 1+1 ו 2+1. לבניינים גינת גג לטובת הדיירים וחניה לכל דירה.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €140,000
קפריסין - פאפוס
5/5
מתחם דירות הנקרא כפר הגמלאים והוא מציע מגורים למבוגרים ברמת 5 כוכבים הכל כלול בקפריסין. במתחם יש דירות סטודיו, 1+1, 2+1 ו-3+1. המתחם קרוב לחוף ולמרכז העיר. יש במתחם אבטחה מהשורה הראשונה, סיור וכפתורי פאניקה בכל חדר, יש גם נגישות לכיסאות גלגלים ומעליות. במתחם יש בריכת שחייה מחוממת פנימית וחיצונית, מינימרקט, ספא, חדר כושר, מסעדות, בתי קפה, בית מרקחת, ועוד. הרווחה היא בראש סדר העדיפויות ויש מרכז רפואי 24/7 של אנשי מקצוע. זה המקום לחיות בנוחות ובבטחה.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €170,000
קפריסין - פאפוס
5/5
מתחם דירות אקסקלוסיבי במרכז העיר פאפוס הכולל 3 קומות ו-9 דירות סך הכל. במתחם יש דירות של חדר שינה אחד ו-2 חדרי שינה ולכל דירה יש חניה. המתחם ממוקם באחד האזורים המבוקשים ביותר בפאפוס ונמצא בקרבת מקום למסעדות, לחוף, לחנויות, לבתי חולים ולכל האזור התיירותי.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €175,000
קפריסין - פאפוס
5/5
מתחם וילות הממוקם באזור המרכזי של פאיה פאפוס ובמרחק נסיעה קצר מהחוף. הוילות עם 3 חדרי שינה מרווחים ובריכות שחייה פרטיות ונהנים מנופים יפים של המפרץ והעיר. המיקום המעולה של המתחם נמצא ליד כל השירותים, כולל מרכז רפואי, בית מרקחת, בתי ספר, ספורמרקט, מסעדות וברים, חדר כושר ועוד.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €395,000
קפריסין - פאפוס
5/5
הדירות במרכז העיר פאפוס. הפרויקט מורכב מדירות סטודיו, 1+1 ו-2+1.הפרויקט נמצא בקרבת למגוון רחב של חנויות, מסעדות, בתי קפה, ברים ובמרחק נסיעה קצר לקניון ולחופים ואתרי גולף.בקרבת הפרויקט יש גם אוניברסיטאות שונות.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €210,000

רווחיות. מיסוי נמוך. תושבות אירופאית

המימשל החכם של קפריסין היוונית רוצה למשוך השקעות זרות. והכסף הזר אכן נוהר למקום לא רק בגלל ה"כיף" של לגור בקפריסין, אלא גם בגלל הטבות המס המפליגות לזרים. המדינה נחשבת למפלט מס אירופאי לכסף מכל העולם.

קפריסין היא אי שטוף שמש הנמצא במיקום מצויין בתווך בין אירופה, אסיה ואפריקה. במהלך ההיסטוריה האימפריות השונות קבעו שם מוצב אסטרטגי ממנו יכלו לשלוט על מעברי הכוחות והסחורות שעברו בים. האחרונה שבהן, בריטניה, השאירה את חותמה במקום, ועד היום יש בקפריסין איזורי צבא בריטיים. החופים היפים, מזג האוויר, הרגולציה האירופאית, הבריטים שנשארו באי (מעל 130,000),  ממשלה חכמה שהפכה את קפריסין למפלט מס אירופאי באירופה, והעובדה שבאי יש מלאי קרקע סופי, כל אלה הפכו את קפריסין למוקד משיכה למשקיעים זרים. ביניהם ישראלים רבים, שמעבר להשקעה הטובה שביצעו, חלקם אף קבעו בקפריסין את מגוריהם.

40 דקות
טיסה מישראל

טיסה קצרה
משווקי אירופה
והמזרח התיכון

מזג אויר נוח,
נופים ואיכות חיים
מדהימים

ממשל המעודד
השקעות זרות
כולל מישראל

מיסוי אישי
ועסקי מהנמוכים
בעולם

רגולציה עיסקית
ומשפטית אירופאית
דומה לבריטית

רכישת נדל"ן
בסך 300,000 יורו
מקנה תושבות

מחירי הנדל"ן
והשכירות בעליה
והכלכלה מתחדשת

זו שאלה חשובה. והתשובה תלויה במי אתה, מה אתה מחפש בהשקעה ואת מי אתה שואל. 🙂 

אם תשאל את אוהדי הטורקית ויש רבים כאלה, תשמע על מקום מתפתח במהירות עם תשואה שמגיעה בעיקר מהשכרות קצרות טווח. זה נכון. מבחינת תשואות לקפריסין הטורקית יש כרגע יתרון זמני – עד שהמחירים יושוו עם היוונית. ענין של שנתיים שלוש להערכתינו. כדי למשוך תיירות הקבלנים בונים ריסורטים מפוארים ואתם בהחלט יכולים לקנות דירות נאות במחירים מצחיקים ולהרוויח יפה בהשכרות קצרות טווח. צריך להבין שקפריסין הטורקית היא אמנם חלק מאירופה … אבל – לא חלק מגוש היורו. מדובר במדינת חסות של טורקיה (זה לא בהכרח רע או מסוכן) החזקה שמחזיקה שם צבא קטן לשמור על בני חסותה ולקבע את עליונותה בים התיכון. למרות שהמתח בין קפריסין הטורקית ליוונית שקט כבר 44 שנה (מאז פיצול קפריסין) עדיין יש החוששים שמא היוונים הלאומנים הטוענים שהאדמות שם שלהם, יעשו משהו… כמנהל סיכונים מקצועי אני בכלל לא בטוח שהחשש מוצדק. להיפך. אם אתה שואל ארופאי איזו מדינה יותר מסוכנת – ישראל או קפריסין הטורקית – התשובה ברורה. ישראל.  קפריסין הטורקית התגלתה בשנים האחרונות לאירופאים שגודשים אותה  בשל המחיה הזולה, העלות הנמוכה של הנכסים (מה שמשתנה במהירות) והקרבה לאירופה.

אבל אם תשאל את אוהדי היוונית הם יגידו לך שקפריסין הטורקית הינה שטח כבוש…ויום אחד הוא עוד יחזור לידיים יווניות. חכה חכה. אל תשקיע שם!

האמת היא שקפריסין היוונית הינה חברה בגוש היורו עם רגולציה אירופית במחיר שפוי, וקרובה לישראל ותקבל תושבות אירופאית. זה נכון. אז אם אתה מחפש תושבות ורגולציה אירופאית- אין לקפריסין היוונית תחרות. כן, התשואות בהשכרה קצרת טווח תהיינה כנראה נמוכות יותר מהטורקית בשלב זה, אבל השכירות ארוכת הטווח גבוהה יותר! הביקוש לשכירות עצום (כמובן תלוי באיזה מקום – קרא בהמשך את ההשוואה הנדלנית בין האזורים השונים) ומחירי השכירות האמירו בשנה האחרונה ב30% באיזורים הנכונים. זו מדינה נורמלית, באירופה, היורו הוא המטבע המקומי והמימשל החכם מעודד זרים עשירים להתיישב במקום  מה שמעלה את מחירי הנדל”ן. 

נקודה חשובה – שדות תעופה: בקפריסין היוונית יש שני שדות תעופה בינלאומיים (לרנקה ופאפוס) שאליהם יש טיסה ישירה ממרבית ארצות העולם כולל מישראל. למרות שיש שדה תעופה בינלאומי חדש בארצ’ן בחלק הטורקי – הטיסות היחידות אליו נכון להיום הן מאיסטנבול. זהו hub  של חברת התעופה הטורקית שבנתה אותו מתוך תקווה שיהפוך לבינלאומי – אך בינתיים הישראלים אינם יכולים לטוס ישירות לטורקית. עלינו לטוס ללרנקה ומשם ליסוע ברכב, לעבור בדיקת דרכונים במעבר הגבולות ואז להמשיך ליעד בקפריסין הטורקית. טירטור – אבל לא נורא. 

בקיצור יש סיבות לכאן ולכאן. תלוי במה שחשוב לך. הדף הזה ממוקד בקפריסין היוונית בלבד. 

קפריסין (היוונית) הינה חלק מגוש היורו. היא קרובה לאירופה ולמזרח התיכון. מזג האויר הנוח והמיסוי הזול, והאווירה השירותית מושכים לאי המונים, בעיקר אירופאים ששמו בו את משכנם. לכל אחד הסיפור שלו אבל בגדול ניתן לקטלג את אוכלוסיות המשקיעים העיקריות כדלקמן:

1.הבריטים – ששלטו באי ועדיין יש להם בסיסי צבא במקום. התאהבו ונשארו. בשנתיים האחרונות עם יציאתם מגוש היורו – המוני בריטים נוספים רצו להישאר אזרחי אירופה ורכשו כאן נכס. זה עוזר להם לעשות עסקים עם אירופה, וגם להימלט ממזג האויר ההאפור. כאן יש שמש! מעל 100,000 בריטים באי! יש כמה כפרים בקפריסין, בעיקר בסביבת פאפוס, המאוכלסים כמעט בשלמות ע”י בריטים. המקום מבוקש ומחירי הנדל”ן והשכירות שם – בצמיחה מתמדת.

2.עשירים מכל העולם ובמיוחד ממזרח אירופה – שמעונינים  לשמור על כספם בחוף מבטחים, ולהיות קרובים לעסקים באירופה. האוליגרכים הרוסים קבעו כאן את משכנם. כמות הוילות המפוארות בין לימסול לפאפוס מדהימה. בלימסול, העיר הגדולה, השפה החצי רשמית היא רוסית, והביקוש עולה. הממשל החכם – מטפח ומעודד את נהירת הכסף הזר ופיתח תעשיית שירותים לזרים ולחברות זרות שהופכים את המקום לאטרקטיבי מאד עבור הכסף הגדול.

3.אנשי הייטק – חברות תוכנה רבות (כולל ישראליות, אמדוקס לדוגמא) קבעו בקפריסין מרכזי פיתוח הולכים וגדלים. המחיה זולה, הנדל”ן מושך, המיסוי קל. ים. מזג אויר. אז קל לשכנע הייטקיסט לעבור למקום.  רבים, התחילו כתכניתנים פשוטים, התאהבו במקום – וקבעו את עתידם במקום. ואלה מושכים את חבריהם אחריהם.  

4.אנשי עסקים / נדלניסטים – כאלה שמבינים את ההזדמנות. רוכשים בית/דירה במחיר זול שערכו עולה תמידית, והוא מושכר בתשואה גבוהה יחסית עקב הביקוש הגואה לאנשי התוכנה והאירופאים ששגודשים את המקום. כסף קל ובטוח, עם רגולציה אירופאית

יש כמה סיבות לדעתנו:

1. כי זה זול יותר ורווחי באפן משמעותי מישראל. וילה נאה עם שטח של 170 מ”ר, שני מפלסים עם נוף לים – יכולה לעלות כאן החל מ350,000 יורו. כ1.3 מ’ ש”ח בלבד. וניתן להשכירה בכ 2000 יורו לחודש. איפה זה ואיפה הארץ? יש הרבה ישראלים שאין להם כסף לרכישת דירה בארץ. בטח לא עם נוף מדהים. אבל 300,000 יורו – יש להם. אז מה רע? לקנות שם, שיעלה הערך, ויניב גם תשואה חודשית נאה. וכשנרצה נוכל גם לגור ולהינפש כאן. אפשר גם לעבוד בארץ ולגור שם. האמת – זה חיסכון מאד גדול……. ומה רע לקבל שכ”ד גבוה משם ולשכור פה בארץ דירה איפה שרוצים בזמן שמחיר הנכס גדל?

2. כי זה קרוב. זה קל ונוח להגיע לשם. במחיר של פחות מטיסה לאילת – אתם שם. וזה מסיר את החשש הגדול של ביטחון בעיסקה. למרות שיש בכל מקום וגם כאן, חברות ניהול שמנהלות ומשכירות את הנכס, הישראלי החשדן רוצה שתהיה לו אפשרות קלה לנהל, להשכיר בעצמו ו/או למכור. הרבה יותר קשה לעשות זאת באמריקה או בכל מקום רחוק. כאן זה קל. עולים על מטוס בבוקר, וחוזרים בערב. זהו. וזה לא עולה הרבה.

3. כי זה מקנה תושבות אירופאית. זה לא סוד שהביטחון האישי בישראל הוא לצערינו “לא משהו”. רבים מוצאים מפלט כלשהו בדרכון אירופאי. אגב לא רק הישראלים. אם רוכשים נכס במעל 300,000 יורו מקבלים מידית תושבות אירופאית. אבל לא רק לך אלא לכל משפחתך ולהוריך גם כן! ואם חס וחלילה קורה כאן משהו, טילים, אירן… לא חסר… אז יש לנו דירת מפלט במקום קרוב ושקט, שקל להגיע אליו. פעם זו הייתה דרכם של העשירים בלבד. היום לצערי – כולם חושבים גם על זה.

4. כי קל יותר לעשות עסקים משם.  הממשל הקפריסאי מעודד השקעות זרות. רבים בעלי העסקים שהחליטו לשים את מקום מושבם בקפריסין. שימו לב לדוגמא הבאה: אם מקור הכנסתם אינו מקפריסין, לא חל על הרווח מס כלל. אז תארו לעצמכם עסק קפריסאי שמוכר בישראל, הרווח מגיע לקפריסין ואינו ממוסה… מענין נכון? וזו רק אחת הסיבות. 

5. מיסוי. מס החברות המקומי הוא בסך הכל 12%. המדינה שוחרת משקיעים זרים. לא פלא שחברות רבות מקימות מרכז בקפריסין (כולל אמדוקס לדוגמא) והן מרוויחות פעמיים. פעם אחת – עובדים מקומיים עולים זול מאד. חלקם מגיע מרוסיה ואוקראינה. אבל גם עובדים ממקומות אחרים שמחים להגיע לקפריסין לעבודה. המיסוי נמוך בהרבה לעובדים, עלויות המחיה נמוכות מאד, וניתן לקנות דירה בזול במקום ולשנות את החיים באפן דרמטי. לא מפתיע שעשרות אלפי משפחות שינו את חייהן כך, ובינהן כמה אלפי ישראלים.

6. אסטרטגיות ההשקעה הנפוצות בקפריסין:

 א. פליפ: רכישת נכס בשלב הPresale (לפני הבניה) במחיר מוזל ומכירתו ברווח נאה ממש לפני סיום בשלב הגמר.  קניית נכס חדש וביצוע פליפ נוסף… וכן הלאה

ב. השכרה לטווח ארוך: רכישת נכס (עדיף בשלב ה Presale כדי להרוויח את העליה)  והשכרתו לטווח ארוך, בלי כאבי ראש. ניתן להשיג כ5-7% תשואה לנכס חדש ופחות לנכס ישן.

ג. השכרה לטווח קצר: רכישת נכס ממש צמוד לאיזורי התיירות והשכרתו בשיטת Airbnb. במקרה כזה ניתן להשיג תשואה של כ-8-10% – פונקציה של איכות הנכס ומיקומו. אין הרבה נכסים כאלה ורובם משומשים שידרשו השקעה מרובה בחידוש ותחזוקות. ניתן, אך דורש הרבה התעסקות ותשלום גבוה בהרבה לחברת הניהול.  היתרון על הטווח הארוך – זניח.

ד. השקעה בפרוייקט (כגון רכישת קרקע או בנין להשכרה או מכירה): כאן מדובר על משקיעים כבדים יותר שמחפשים להרוויח בגדול, אבל גם משקיעים בפרוייקט שנתפר על פי מידותיהם. זו יכולה להיות קבוצה של 2-3 משקיעים או משקיע יחיד. לדוגמא: רוכשים בנין בשלב הפריסייל בהנחה מיוחדת, עם או בלי מימון בנקאי, ומוכרים את הדירות לפני תום הבניה או משאירים אותו להשכרה לכמה שנים ואז מבצעים אקזיט. למייסד החברה, טוביה “נדלנומטר” מרמרלי – (אנליסט נדל”ן) נסיון רב בבחינת השקעות ובתפירת השקעות מסוג זה, במיוחד למשקיעים כשירים.

הטעמים והריחות של קפריסין

300 ימי שמש בשנה בממוצע

מלונות יוקרה, קזינו ותיירות

צפי לעליית ערך גבוהה בהתאם לשוק

מיקומים יוקרתיים ליד החוף

השקעה קרוב לבית (40 דקות טיסה)

הטעמים והריחות של טורקיה ויוון

300 ימי שמש בשנה בממוצע

מיקומים יוקרתיים ליד החוף

השקעה קרוב לבית 40 דקות טיסה

צפי לעליית ערך גבוהה בהתאם לשוק

מלונות יוקרה, קזינו ותיירות

פאפוס. לימסול. לרנקה. ניקוסיה

החלטת להשקיע בקפריסין. אבל מה הכי כדאי? ברור שזה תלוי מה מטרת ההשקעה וכמה כסף יש לך להקצות לכך. למגורים אתה רוצה משהו אחד, לנופש והשקעה עם תשואה מקסימלית אולי משהו אחר. אבל בד"כ הדבר החשוב בנדל"ן הוא המיקום. אז איפה להשקיע?

קפריסין הינה אי שבצפונו קפריסין הטורקית ובדרום – קפריסין היוונית שבה דן הדף הזה. כדי להגיע לקפריסין היוונית ניתן לנחות בלרנקה או בפאפוס, שנמצאות בשני קצוות האי וביניהן כביש מהיר לאורך החוף. משם ניתן ליסוע לאן שרוצים. במבט חטוף במפה למטה, די ברור שעדיף להשקיע לאורך החופים ליד ריכוזי אוכלוסין. ניקוסיה אמנם היא עיר הבירה אבל רוב הדרישה לשכירות במחיר יקר יותר הינה באיזורי פאפוס , לימסול ולרנקה. 

80% מהמשקיעים המגיעים אלינו  רוצים להשקיע אך לא ניסחו לעצמם , ובמדוייק , מה הם רוצים להשיג. והאם יש להם את היכולת הכלכלית להשיג את מטרתם.  

ברוב המקרים – המשקיע פשוט רוצה לעשות יותר כסף מהכסף שלו, בבטחון ובנוחיות, והוא בודק אלטרנטיבות. נקרא לאלה – משקיעים למטרת הגדלת ההון. יש כאלה שפשוט רוצים לגור במקום אחר מסיבות שונות – משקיעים למטרת מגורים.  יש את אלה שלא יכולים לרכוש בכספם דירה בארץ, ורוצים לקבל שכירות מנכס בחו”ל כדי לממן לעצמם שכירות בארץ. אני אוהב לקרוא להם משקיעים למטרת שחלוף שכירות. יש את אלה שיש להם קצת הון בצד שלא עושה הרבה, הם רוצים לשמור עליו אבל הם זקוקים להשלמת הכנסה (פנסיונרים, צעירים, גרושים, בודדים וכד’). משקיעים למטרת השלמת הכנסה. לאחרונה יש גם כאלה (רבים לצערי) שאומרים לעצמם אני רוצה מקום מיפלט, למקרה שיהיה כאן רע. בד”כ – הם או צעירים שלא מוצאים בארץ את עתידם, או דווקא אנשים יותר אמידים – שדואגים לעצמם ולדור הבא. נקרא להם – משקיעים למטרת מיפלט. יש גם את אלה שפשוט רוצים שיהיה להם מקום נופש בחו”ל עם המשפחה. יש להם כסף והם רוצים פשוט ל”פנן” עם כוס קפה ליד הבריכה, מול הים בבית שלהם בחו”ל. ורוצים שזה יהיה קרוב. ובזמן שהם לא נופשים רוצים שהבית שקנו יעשה להם כסף (ואולי יממן להם את הנופש השנתי. הרי טיסה לקפריסין ושהייה בבית שלך עם כל המשפחה – הרבה יותר זול מאשר לקחת את המשפחה לנופש באילת!). נקרא להם משקיעים למטרת נופש.

כולם רוצים גם וגם. גם להשיג את מטרתם וגם להעלות את סך ההכנסות או ההון שלהם.

ועכשיו מגיע החלק החשוב של כמה כסף צריך להשקיע כדי להשיג את המטרה. כמה יש לכם זמין להשקעה. אולי אתם צריכים מימון? בנדל”ן בד”כ עדיף לעשות זאת עם מימון – אם הוא זול. היה יותר קל לפני שנה. היום הריביות התרוממו לגובה שלא בטוח שהענין כדאי. וגם לא בטוח שתצליחו להשיג מימון כזה. זה תלוי בהמון גורמים שלא נתעסק אים כאן. אבל מה שבטוח הוא שאתם חייבים לנסח לעצמכם – כמה אתם יכולים להשקיע ומאיזה מקורות..

אתם חייבים גם לנסח לעצמכם את יכולתכם הנפשית. כל צעד גדול בחיים (השקעה היא צעד כזה) מלווה בחששות, בהחלטות שונות, על איך המשפחה ת/החברה/הבן זוג יקבלו זאת, ועוד . אז אם אתה מאלה חולמים אך חוששים תמיד… אולי זה לא בשבילכם. אבל אם אתם מעזים לממש חלומות – כדאי להתגבר ולהגיע למקום טוב יותר. אתם מכירים את עצמכם טוב יותר. אחד הדברים היפים בנכס הוא – שתמיד יכולים למכור אותו ולחזור למצב הקודם – ואולי למצב טוב יותר כי ערך הנכס עלה. אז החשש לא צריך להיות גדול. יחד עם זאת – אם לא תישנו בשקט – למה לעשות זאת?

אחרי שניסחתם לעצמכם את המטרות ואת מקורות המימון (ואם קשה לכם לעשות זאת לבד – אנחנו, המומחים של קפריסין (ששוחחו עם אלפי משקיעים ומכירים את מרבית שיטות המימון – גם כאלה שלא חשבתם עליהן) נשמח לחדד איתכם את המטרות ואת המקורות האפשריים, ולגבש אסטרטגיה ותכנית פעולה מסודרת. זה המקצוע שלנו. ליווי משקיעים.

ניתן להשיג את המטרות בהרבה מקומות בעולם. בקפריסין זה יותר קל ויותר קרוב. ועם הנסיון שלנו – אנחנו מעריכים שתוכלו  לעשות את הצעד. בבטחון.

 

קפריסין מחולקת ל6 איזורים. שניים (ניקוסיה ופמגוסטה) מחולקים בין קפריסין הטורקית ווהיוונית. מחוזות לרנקה, לימסול ופאפוס נמצאים לגמרי בתוך קפריסין היוונית.

המוסדות השלטוניים נמצאים בניקוסיה עיר הבירה.

בכל איזור יש עיר גדולה ומרכזית (על שמה נקרא האיזור) והרבה כפרים ועיירות קטנות ונחמדות. אז כשאומרים פאפוס – מתכוונים בד”כ למחוז פאפוס ולא בהכרח לעיר. כנ”ל בלימסול ובלרנקה.

משרדי הטאבו נמצאים בניקוסיה. קבלנים מאשרים את תכניות הבניה שלהם במנהלת האיזורית ובמנהלת הארצית, בדומה לישראל.

מרחק הנסיעה מלרנקה לפאפוס הוא כשעה וחצי ברכב בכביש המהיר המחבר ביניהן ועובד דרך לימסול קרוב לים (כביש החוף).

באפן מסורתי ארוך ועקבי קפריסין מהווה מוקד משיכה להשקעות תושבים זרים במדינה שבה התנאים (מזג אויר נוח, ים, נופים מדהימים ואוכל פנטסטי), החוק (המבוסס על החוק הבריטי
ונותן רמה גבוהה של בטחון ושקיפות) ומדיניות המיסוי המעודדת השקעות הם חלק גדול מהסיבות למשיכת משקיעים.

מעל 40% ממכירות הנדל”ן בשנתיים האחרונות הינן לתושבים זרים! לא רק משקיעים אלא כאלה שמבצעים “רילוקיישן” לקפריסין (המדינה החמישית בעולם מבחינת הרצון לבצע רילוקיישן. הנתונים למעלה הם מהלמ”ס הקפריסאי. ידוע שב2022, אחרי הקורונה, חלה האצה.

קצב מכירות הנדל”ן עלה ב175% מ2013 עד 2019, וב45% בשנתיים האחרונות! הגידול המרכזי הוא במכירות לתושבים זרים.

עקב הביקוש, פרוייקטי נדל”ן חדשים נמכרים במלואם עוד לפני שהבניה מתחילה, ועולים בערכם במהלכה בסדר גודל של כ10-15% בשנתיים.

מכירות הנדל”ן למשקיעים זרים עלו ב340% ב-3 השנים האחרונות ומכירות למקומיים ב114%

עקב גודלה (הקטן) קפריסין יותר גמישה ואדפטיבית בניהול משברים כלכליים בינלאומיים וברוב המקרים מרוויחה מכך. רבים רואים בה מקום נהדר לגור בו כשיש מלחמות או התפרצויות
של מחלות כדוגמת הקורונה.

נקודות חשובות:

תקן הבניה החדש: ב2017 הוגדר תקן חדש לבניה הדורש מהקבלנים בניה באיכות אירופאית עם איטום חזק, חיסכון באנרגיה וחיזוק נגד רעידות אדמה. בנינים חדשים שנבנו אחרי 2017 עולים יותר בכ30%-40% מנכסים שלפני 2017, וגם מושכרים יותר בקלות עקב הביקוש. רוב הערים קרובות לים. הדירות והקירות הלא אטומים “תופסים” טחב ונראים רע מבחוץ ועוד יותר מבפנים. והיום כשמחיר חבית נפט הגיע לכ 90 יורו, ועלות האנרגיה עלתה פי 3 – השוכרים (הן המקומיים והן הזרים) מחפשים את הדירות החדשות. כתוצאה – ישנה תעשיה גדולה של שיפוצי דירות ישנות והתאמתן לתקן החדש, בעלויות של כ30-40% ממחיר הדירה.

ריבוי מתווכים: על כל צעד ושעל תראו משרדי תיווך עם מודעות לדירות במחירים מפתים. כשתיכנסו למשרד לבירור, לרוב הדירה שהוצגה במחיר המפתה כבר לא קיימת – אך המודעה נשארה כדי למשוך קהל. חשוב לדעת. אין צורך ברישיון תיווך ולכן רבים מהמתווכים הינם מאעכרים שלא יהססו להבטיח ערים וגבעות אךבפועל – אתם עשויים לחטוף “עקיצה” כואבת, אם במחיר, אם ברמת רישום הנכס ואם באיכות בניה ירודה שלא תאפשר לך למכור או להשכיר את הנכס. העיתונות המקומית מלאה בסיפורים כאלה, שבגללם אנו עובדים בעיקר עם החברות הקבלניות הגדולות.

מחירי השכירות: יש הבדל בין שוכר זר שמסוגל לשכור דירה חדשה במחיר גבוה לבין מקומי שבד”כ יגור בדירות הישנות ויתמקח רבות על המחיר, ועשוי ליצור בעיות בתשלומי השכירות. באופן טבעי – רוב המשכירים מעדיפים את הזרים. בכל עיר המחירים שונים אבל הכללים דומים. מחירי השכירות בהשכרה קצרת טווח גבוהים יותר – אך העלויות של התחזוקה וההשכרה (כ-20%) מביאות רבים להעדיף את ההשכרה ארוכת הטווח של הזרים. תלוי במקום ובאיכות הדירה – ניתן להשיג בהשכרה קצרת טווח בין 8-10% (ולשלם כ20% + לחברת הניהול) או לקבל בין 5-7% בהשכרה לטווח ארוך. בדרך כלל השוכרים הזרים ישלמו יותר.

 

כללי

פאפוס מובילה באופן קבוע במכירות לתושבי חוץ, ואחריה, במחירים יקרים יותר ב20-40%, משתרכת לימסול. עקב קרבתה ללימסול, מחירי הנדל”ן שבינתיים יחסית נוחים, שואפים להדביק את מחירי העיר הגדולה, לימסול. פאפוס היא עיר קטנה עם היתרונות של להיות ליד העיר הגדולה לימסול. רבים מהזרים עובדים בלימסול אך גרים בפאפוס ובפרבריה, מחוץ לשאון העיר הגדולה והיקרה. הם נהנים מהנופים היפים של פאפוס, מאורח החיים הנוח והשקט, ומהמרחק הקצר לאתרי תיירות ולכל מקום בעצם.

עקב יוקר הדיור בלימסול, יותר ויותר חברות זרות מעתיקות לאחרונה את מקום מושבן לפאפוס הזולה יותר עובדה היוצרת ביקוש למגורי נוחות בפאפוס ובפרבריה ומעלה את המחירים.
מרבית הזרים הגרים בפאפוס הם בריטיים המקנים למקום אוירה בינלאומית. כולם בפאפוס דוברים אנגלית. (בניגוד ללימסול היקרה יותר בה הרוסים דומיננטיים, או ללרנקה שבה מרבית הזרים הינם ממדינות המפרץ והמזרח התיכון)

פאפוס הינה העיר היחידה שמאכלסת 4 מגרשי גולף אקסקלוסיביים והחמישי בדרך

נמל התעופה הבינלאומי של פאפוס הינו השני בגודלו באי, והוא נמצא במרחק של כ 15 דקות נסיעה ממרכז פאפוס. הנמל נפתח למען ומיועד לשרת את תושבי אירופה הרבים שמגיעים לבקר בקפריסין ובפאפוס וסביבותיה במיוחד.

איפה ובמה להשקיע?

אנחנו כבר יודעים – זה תלוי במטרה. אבל בגדול – חסרות דירות להשכרה ומחירי השכירות מאמירים.  ניתן להשיג החל מדירות עם חדר  אחד בסביבות ה 170,000 יורו בבית דירות. יחד עם זאת הביקוש הגדול יותר הוא לדירות של שני חדרים או לוילות של 3 חדרים ומעלה – בד”כ בשכונות וכפרים שבפאתי העיר במחירים של 260,000 יורו ומעלה. כשמשקיעים נחפש איזורים שבהם הזרים מבקשים להתגורר כיוון שבאפשרותם לשלם יותר.  לא מן הנמנע שעל וילה בשכונה כפרית כזאת נשלם 400,000 יורו ומעלה ונשכיר אותן , בשכירות ארוכת טווח באיזור ה2000 יורו לחודש (לוילות חדשות).  אם נרצה וילה מיוחדת וגדולה ממש קרוב לחוף – המחירים יכולים לעלות גם לאיזור המיליון יורו ומעלה.

אנחנו קשורים עם קבלנים רבים ועוקבים אחר מרבית הפרוייקטים להשקעה בפאפוס. בשיחת הייעוץ נוכל (לאחר בירור מטרת ההשקעה) לכוון אותך ולהתאים לך את הנכס הרצוי.

לימסול היא העיר הגדולה, והתל אביב של קפריסין. “ה”עיר. היא נמצאת במרחק של כ70 ק”מ משדה התעופה בלרנקה וכ40 ק”מ משדה התעופה של פאפוס.  העיר מהווה מוקד משיכה להון רב מרחבי אירופה והגוש המזרחי. 27% מ350,00 התושבים – דוברי רוסית! רבים האוליגרכים לשעבר או בהווה שגרים בנכסים מדהימים ויקרי ערך. הטיילת של לימסול והנמל – מדהימים ביופים ואין מי שמגיע לקפריסין ולא מבקר בהן. די תדיר תוכלו לחזות בלמבורגיני או במכוניות יוקרה אחרות משייטות להנאתן  לקנאת העוברים ושבים. 

הרבה חברות בינלאומיות קבעו את מרכז הפיתוח בלימסול ועקב כך יש ביקוש לשכירות בבתים חדשים במקום עבור העובדים שמגיעים (למרות שבעת האחרונה המשקל עובר יותר ויותר לפאפוס עקב הקרבה ללימסול והמחירים הנוחים קצת יותר). הקזינו הגדול והיחיד של קפריסין היוונית נבנה בימים אלה  בלימסול וישנה תנופת בניה סביבו. לימסול מתאפיינת בבניה גבוהה לאורך החוף שהולכת ויורדת בגובה ככל שמתרחקים מהחוף.

 מחירי הדיור והשכירות הם הגבוהים ביותר בקפריסין בסדר גודל, אלא אם כן אתה רוכש נכסים שמיועדים לרוכשים /שוכרים מקומיים. ניתן למצוא נכסים משומשים – אבל בעיר מתחדשת כזו – אין להם ביקוש רב – לא להשכרה ולא לרכישה.

שדה התעופה הגדול של האי נמצא בחלק הדרומי של לרנקה וזהו יתרונה הגדול. היא האב תעופה גדול בעיקר לארצות מזרח אירופה (רוסיה ואוקראינה בעיקר) והמזרח התיכון (המוני לבנונים, סורים ואיראנים שמציפים אותה).  לרנקה משמשת גם כשער ומעבר לקפריסין הטורקית  עבורם – כמו עבור ישראלים רבי שגילו אותה לאחרונה. האירופאים מעדיפים את לימסול ופאפוס ונוחתים בד”כ בפאפוס. 

בגדול יש את מרכז העיר והטיילת ליד החוף והמרינה החדשה שנבנית כרגע – ושם זו בהחלט השקעה מענינת למטרות השכרה קצרת טווח. מסביב לעיר ישנן המון שכונות מגורים וכפרים קטנים. יש נסיון להציג אותם תמיד כאיזורים שכדאי לרכוש ולהשכיר, אך המציאות שונה טיפה.  ניתן להשכיר בעיקר למקומיים. התיירים שמגיעים ומחפשים דירות – מעדיפים קרוב לחוף ולמרינה. אז אם מוצעת לכם דירה קטנה למטרת השכרה קצרת טווח, אך היא נמצאת רחוק מהחוף או מהמרינה – תבדקו טוב טוב. יהיה קשה להשכירה לתיירות ואולי להשכירה כלל.

הבעיה הגדולה של לרנקה היא התחרות העזה  מול התיירות שזורמת לקפריסין הטורקית ולא מתעכבת בלרנקה.

בעיקרון מחירי לרנקה נמוכים בממוצע בכ10%-20% ממחירי הנדל”ן בפאפוס וכ50% ממחירי לימסול.

מחוז פמגוסטה נקרא (כרגיל בקפריסין ) ע”ש העיר הגדולה והחצויה פמגוסטה שבחוף המזרחי. בנוסף לפמגוסטה (שהיום רובה בצד הטורקי) נמצאות במחוז ליד החוף גם איה נפה ופרוטרס – שתי עיירות נופש הנמצאות בקצה הדרומי של המחוז. קרבתן של אלה לאיסקלה המתפתחת שבקפריסין הטורקית הקהתה את הרצון של המשקיעים להשקיע במקום. המחירים במקום גבוהים, וניתן להשיג באיסקלה הקרובה והמבוקשת יותר נכסים בכמחצית המחיר. ולהשכירן באותו מחיר. יחד עם זאת, אם תרצו וילה יפה לנופש במחיר יקר ליד הים – פרוטארס ואיה נאפה עדיין מענינות. כהשקעה – קצת פחות.במקנמצאות במחוז

זה כמובן תלוי במטרה שלך. למגורים, במחירים של קפריסין – הישראלים יכולים להרשות לעצמם לרכוש וילה מהודרת עם בריכה פרטית או במתחם סגור באיזור כפרי – במחירים של דירת חדר אחד ברמת גן. לקבלת תשואה מקסימלית – דירות של חדר שינה אחד או שניים יעשו את העבודה.  בד”כ לוילות תמצאו שוכרים זרים שיש בידם את הכסף הדרוש.

מיסוי נמוך. רווחיות גבוהה.

המימשל החכם של קפריסין היוונית רוצה למשוך השקעות זרות. והכסף הזר אכן נוהר למקום לא רק בגלל ה"כיף" של לגור בקפריסין, אלא גם בגלל הטבות המס המפליגות לזרים. המדינה נחשבת למפלט מס אירופאי לכסף מכל העולם.

כפי שרואים כאן למטה, המדינה מיטיבה מאד עם משקיעים זרים, מעודדת הגירה אליה והשקעה של חברות גדולות במקום.

פטור

ממס עד 19,500 יורו לשנה מהכנסת שכירות

פטור

ממס על דיבידנד

פטור

ממס על הכנסות מריבית

אין

מס עיזבון וירושה

12.5%

מס חברות

5%

מע"מ מופחת
למגורים

פטור

ממס רווחי הון/שבח
על 17,086 יורו הראשונים

פטור

ממס רכישה
על דירה חדשה

המע”מ הוא 19%. אך אם מדובר על בית מגורים ראשון ניתן לדרוש מע”מ מופחת של 5%. שיעור מע”מ מופחת מוענק כאשר מתמלאות הדרישות הבאות:

  • חל רק על אנשים פרטיים (לא חברות), בני 18 ומעלה.
  • הנכס הנרכש יהיה מקום מגוריו העיקרי של המבקש ברפובליקה של קפריסין (במהלך שהותו בקפריסין).
  • למבקש לא יהיה נכס אחר שנרכש בעבר בקפריסין בשיעור המע”מ המופחת.
  • הנכס ישמש אך ורק לשימוש עצמי ולא למטרות רווח (כגון מהשכרה).
  • במועד אישור שיעור המע”מ המופחת אין להשתמש בנכס (אין לגור בו, להשתמש במים ובחשמל).
  • התעריף המופחת של 5% חל על 350,000 יורו הראשונים משווי הנכס, בעוד שערכו הכולל לא יעלה על 475,000 יורו. התעריף המופחת חל גם על 130 מ”ר ראשונים. וששטח המקרקעין, לא יעלה על 190 מ”ר.

בואו נסתכל על דוגמאות:

דירה בשטח של 100 מ”ר. ומחיר של 300,000 יורו – שיעור המע”מ הוא 5%.

בית בשטח של 200 מ”ר. ולא משנה מה המחיר – שיעור המע”מ הוא 19%.

בית/דירה בשווי מעל 475,000 יורו ולא משנה באיזה אזור – שיעור המע”מ הוא 19%.

דירה בשטח 120 מ”ר. ומחיר של 400,000 אירו – 350,000 אירו כפופים למע”מ של 5%, הנותרים – 19% מע”מ.

כללי שטח ומחיר אלו חלים על כל הפרויקטים אשר בגינם מוגשת בקשה להיתר תכנון לאחר 31.10.2023. על פרויקטים אשר בגינם מוגשת בקשה זו לפני 31.10.2023 חל כלל שונה, דהיינו: תעריף מופחת של 5% חל על 200 המ”ר הראשונים. שטח הנדל”ן, ללא קשר למחירו ולשטחו.

אם המבקש, שקיבל שיעור מע”מ מופחת, חדל להשתמש בנכס כמקום מגוריו העיקרי בקפריסין לפני 10 שנים מיום ההחזקה (במקרה של מכירה או השכרה), הוא מחויב להודיע על כך ל- מחלקת מע”מ תוך 30 יום ולשלם באופן יחסי את ההפרש בין שיעור המע”מ המופחת והסטנדרטי.

ברכישת נכס חדש – שעליו משולם מע”מ – יש פטור מלא ממס הרכישה שחל רק על נכס יד שניה.

לנכס יד שניה מתווסף מס רכישה (ביורו מערך הרכישה)  כדלקמן:

0-85,000 יורו      > 3%
85,000-170,000 > 5%
170,000 ומעלה    > 8%,

כפי שמצויין למעלה , יש פטור על 19,500 יורו הראשונים של ההכנסה משכירות. לאחר מכן, רק על ההפרש יש מס פרוגרסיבי כדלקמן:

0-19,500 > 0%
19,501-28,000 > 20%
28,001-36,300 > 25%
36,301-60,000 > 30%
60,001 ומעלה > 35%

 

1. עורך דין מקומי  – עולה בין 1% ל 2% ממחיר העיסקה.

2.בעסקאות יד שניה מקובל לקחת שמאי שמעריך את מחיר הדירה – עלות של כ 600 יורו

3.דמי ביול החוזה – עד 170,000 יורו – 0.15% מערך החוזה, ו 0.2% מעל סכום זה

4.תרגומים שונים הנדרשים על פי החוק

5.במקרה של לקיחת מימון בנקאי – דמי פתיחת תיק. דמי שמאות בנקאית, ביטוח הנכס לטובת הבנק

מס כזה משלמים בעת מכירת הנכס – אם היה רווח לעומת הקניה (מה שקורה בדרך כלל. כמו בארץ).

כפי שצויין למעלה יש פטור על רווחי ההון (השבח) על 17,086 יורו הראשונים של הרווח. לאחר מכן יש מס של 20% על השבח/ הרווח

הארנונה (תשלום מוניציפלי שנתי) משולם לרשות המקומית פעם בשנה לפי ערך הנכס והרשות המוניציפלית במקום. כל רשות קובעת את מחיריה בהתאמה. בדרך כלל העלויות נעות בין 100 ל400 יורו לשנה

ריהוט ואבזור – אם תרצה להשכיר את הדירה ולקבל תנובה יפה מקובל להשכיר שם מרוהט ומאובזר לזרים (המקומיים בד”כ יעדיפו להעביר את הריהוט שלהם).  בד”כ תצטרך גם לקנות את המיכשור הלבן (מקרר, מכ’ כביסה, מזגן, תנור +כיריים, ולעיתים מדיח וטלויזיה עם חיבור לאינטרנט).  קח את זה בחשבון.

תחזוקה – אם הדירה חדשה – אין לך כמעט עלויות תחזוקה בשנים הראשונות במיוחד אם מדובר בדירות שנבנו לפי תקן הבניה האירופי שהוחל ב 2017 (תקן שדרש איטם מאסיבי כנגד רטיבות וחיזוק נגד זעזועי קרקע ורעידות אדמה). אם רכשת דירה ישנה – תתרגל להוצאות תחזוקה יחסית גבוהות בגין צביעה פעם בשנתיים שלוש למניעת רטיבויות ועניני תחזוקה אחרים.

חברת ניהול – אם מסרת את הדירה לחברת ניהול זכור שככל שיש יותר תחזוקה הן מרוויחות יותר.. לכן אתה עשוי למצוא את עצמך משלם הרבה על תיקונים. העלויות הרשמיות הן בן 20-ל25% לשנה ממחיר השכירות שתקבל – בשכירות קצרת טווח. ראה מאמר על הניהול בנפרד. 

דמי השכרה למתווך בשכירות ארוכת טווח – מקובל לתת למתווך חודש אחד בשנה מדמי השכירות. אז אם השכרת לשלוש שנים – הרווחת שני חודשי שכירות.



יתרונות התושבות הקבועה (PR)

רבים מחפשים דרכון זר או תושבות זרה, למקרה הצורך או בשל עניני מיסוי. ממשלת קפריסין מעונינת למשוך זרים לתושבות בתחומה והפעילה את תוכנית "תושב קבוע". קונים נכס חדש ב 300,000 יורו ומעלה ומקבלים תושבות בקפריסין (אירופה) באופן מידי!

הממשל הקפריסאי מחפש להגדיל את האוכלוסיה ואת ממוצע העושר במקום ולכן עושה לכם, המשקיעים, את החיים – מאד נוחים. הוא גם מעודד את תעשיית השירותים והנדל”ן המקומית, וגם מכניס כסף גדול של משקיעים זרים. ובתמורה – נותן את אחד המקומות היותר נוחים באירופה לתושבות (ובהמשך לאזרחות אירופאית). פעם, זה היה רק לאוליגרכים (ולא פלא שבלימסול 27% מהאוכלוסיה דוברת רוסית… :-)). היום זה למי שיש  300,000 יורו פלוס מע”מ. וזה מביא המון הייטקיסטים מחו”ל לעבוד בקפריסין. Win Win…

נכס חדש
ב 300,000 יורו + מע"מ
מקנה תושבות

מקבלים
תושבות קבועה
באיחוד האירופי

כל בני המשפחה
הופכים לתושבים.
(גם הילדים עד גיל 18)

התושבות ניתנת
לכל החיים

אין דרישה להבין
את השפה המקומית

אין חובה לגור
במקום

חובה לבקר במקום
פעם בשנתיים

התושבות מתקבלת
תוך 2- 4 חודשים

מאחר והתופעה גדולה ומוצלחת, ובין הזרים שמצאו את מושבם באי ישנם ישראלים רבים, בנינו מסלול מיוחד עבור המבקשים תושבות . איתרנו משרד עורכי דין שעוסק הן בהליך רכישת הנדל”ן והן בקבלת התושבות.  כשתגיע עימנו לסיור נחבר אותך איתו ותשמע על כל התהליך ממקור ראשון. אתה רוכש, ממלא את המסמכים הנדרשים ומקבל תוך עד 4 חודשים ולעיתים תוך חודשיים (פונקציה של המסמכים שהגשת) את התושבות. מזל טוב. 

אלה הקריטריונים והתהליכים החדשים (בתוקף מ 1 מאי 2023 ):

1. להגשת מועמדות למגורי קבע בקפריסין, הנכם נדרשים להשקיע בנכס המוערך במינימום 300,000 אירו + מע”מ, על ידי העברת הכספים לחשבון היזם באופן מיידי, ללא קשר למועד מסירת הנכס. עם הבקשה יש להגיש קבלות רלוונטיות.

2. על הכספים להגיע מחשבונו האישי של המשקיע או מבן/בת זוגו.

מלבד המשקיע ניתנת תושבות קבע לבן/בת הזוג של המשקיע, לילדים מתחת לגיל 18 ולילדים תלויים רווקים-סטודנטים מתחת לגיל 25.

הערה: הורים וחמות אינם נחשבים עוד כבני משפחה תלויים.

במקרה שילדיו הבוגרים של המבקש מתחת לגיל 25 לומדים באוניברסיטאות בקפריסין, עליהם להגיש בקשה לאישור שהייה לימודי. עם סיום הלימודים באוניברסיטה בקפריסין, הם יכולים להצטרף לתוכנית על ידי תשלום האגרה הרלוונטית והגשת הוכחות להכנסה השנתית הנוספת של ההורה בסך 10,000 אירו עבור כל ילד תלוי כזה. אם המבקש הראשי מתכנן לכלול ילד מתחת לגיל 25 שאינו עומד בדרישות לעיל, יש להכפיל את ערך ההשקעה של 300,000 אירו במספר הילדים התלויים הללו שישתמשו באותה השקעה כדי לקבל אישור הגירה. לדוגמה, אם למבקש יש ילד אחד בוגר, עליו להשקיע 600,000 אירו.

3. על המבקש הראשי להציג הוכחה להכנסה שנתית של לפחות 50,000 אירו (30,000 אירו לפני), בתוקף על ידי החזר מס ממדינת התושבות במס.

+ 15,000 אירו לבן זוג (5,000 אירו לפני).

+ 10,000 אירו לילד (5,000 אירו לפני).

הכנסה זו יכולה להגיע ממקורות שונים, לרבות שכר עבודה, פנסיה, דיבידנדים, ריבית על פיקדונות ושכר דירה. ניתן לכלול את הכנסתו של בן הזוג בחישוב ההכנסה הכוללת.

4. מועמדים מבוגרים חייבים לספק רישום פלילי נקי מארצות המוצא והתושבות שלהם אם זה שונה.

5. הכנסתו השנתית של המשקיע חייבת להיות נתמכת על ידי החזר מס בתוקף במדינת מגורי המס שלו.

6. על הפונה הראשי ובני המשפחה להמציא אישורי ביטוח בריאות לטיפול רפואי.

7. גודל המשפחה וגודל הנכס, כולל מספר החדרים, צריכים להתאים. כך, על פי התקנות החדשות, משפחה בת ארבע נפשות אינה זכאית להגיש בקשה למגורי קבע במסגרת נכס בן חדר.

8. המבקש העיקרי ובן זוגם נדרשים לספק הוכחה שאין להם כוונה לעבוד בקפריסין מלבד כדירקטורים בחברה שבה השקיעו באמצעות תוכנית זו.

9. דרישות השהייה המינימליות נשארות זהות: כדי לשמור על הסטטוס נדרש ביקור בקפריסין אחת לשנתיים.

לאחר אישור הבקשה: עליך להגיש מדי שנה למחלקת הרישום האזרחי וההגירה של קפריסין את הנתונים הבאים:

  • המשך תחזוקת ההשקעה.
  • אישור על הכנסתו השנתית המינימלית של המבקש (50,000 אירו), בתוקף על ידי החזר מס ממדינת מגוריו במס, וכן על הכנסת בני משפחתו (בן זוג – 15,000 אירו, ילד – 10,000 אירו).
  • אישורי ביטוח בריאות למבקש ולכל בן משפחה.
  • תעודת העדר רישום פלילי למבקש ולכל בן משפחה מבוגר.

בHandsoff, אנו מחויבים לספק שירות יוצא דופן ללקוחותינו המעוניינים להשקיע בנכס ולהגיש בקשה למגורי קבע בקפריסין. צוות המומחים שלנו מוקדש לעזור לך למצוא את הנכס המושלם להשקעה, עם התמצאות במגמות ובחקיקה העדכניים ביותר בשוק.

זה תלוי. לרוב ב Presale

מה אתה מעדיף רכב ישן (שברור לך שיהיו בו תקלות אבל במחיר נמוך) או רכב חדש מהניילונים? כשמשקיעים בנדל"ן בחו"ל רוצים קודם כל להוריד סיכונים למינימום. פחות סיכונים יותר טוב. מי צריך את כאב הראש של נכס לא מושכר, בחו"ל, בגלל בעיות בנכס?

עבור המשקיע בנדל”ן – היתרונות והחסרונות ברכישת נכס חדש או ישן פחות או יותר דומים בכל העולם. מעבר לעובדה שרוצים להפחית סיכונים עקב המרחק, לקפריסין יש מספר מאפיינים יחודיים שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים באיזה סוג נכס להשקיע. זה גם תלוי במבנה האישיות שלכם. האם אתם אוהבים “התעסקות” או מעדיפים “לישון בשקט” עם מינימום התעסקות. קיראו כאן למטה על היתרונות והחסרונות של רכישה בכל שלב – עם דגש על הייחודיות של נכס להשקעה בקפריסין

הכל ליד הים

אם תסתובבו בערי קפריסין הנמצאות ליד הים, תראו תופעה מענינת. בנינים שנראים חדשים אך יש בהם הרבה סימני טחב שחורים מבחוץ, בנינים ישנים שצובעים אותם מבחוץ או בשיפוצים (כמעט כל שנתיים) ובנינים בסטנדרט חדש – עם הרבה בטון חשוף. אם ניכנס לשני הסוגים הראשונים נראה ברבים מהם רטיבויות ולחות בתקרות או בקירות פנימיים בגלל איטום לא מוצלח בבנינים הישנים. אגב במקומות המרוחקים מעל 2 ק”מ מהים הבעיה נראית פחות באופן טבעי ולכן בניה חדשה שהפכה למבוקשת התפתחה במעלה ההר עם נופים הצופים לים אך לא יותר מידי קרובים אליו.

 

תקן הבניה האירופי מ 2017

קפריסין הינה אי באיזור טקטוני בין אירופה ואסיה שיש בו מעת לעת רעידות אדמה. ב 2017 הכתיב האיחוד האירופי תקן בניה מחייב – הדורש מקבלנים לעמוד בו. התקן קובע איך תתבצע הבניה, אילו הגנות מיוחדות יהיו בו כנגד השפעות רעידות אדמה וצונאמי, ומחמיר מאד באיטום הבנין למים.  עלויות הבניה התייקרו. ומקומיים רבים בעלי יכולת זונחים את בתיהם הישניםלטובת החלפתם בבנינים בעלי התקן החדש. הזרים שמגיעים לקפריסין מעדיפים כמובן לרכוש נכסים בבנינים המבוססים על התקינה החדשה.

תעשיית השיפוצים

עם שינוי התקן ב2017 ובאופן טבעי החלו בעלי הנכסים לבצע Upgrade בנכסים הפרטיים. חלקם משפצים בעצמם  (כי הרי העלויות גבוהות) וחלקם פשוט מוכרים את הנכס במחיר נמוך מהשוק לקבלנים ומשקיעים שמשפצים את הנכס על פי התקן החדש ומוכרים אותו במחיר השוק. הבעיה הגדולה שמרבית המשפצים הם חאפערים שלא בהכרח עובדים לפי התקן, משקיעים את המינימום הנדרש, והבעיות חוזרות.

 

היתרון המרכזי של נכס ישן הוא בזמינותו. ניתן להיכנס אליו מיד. רואים בעיניים מה מקבלים. וניתן לשפץ אותו במיוחד לצרכים שלך.  אז אם אתם צריכים לגור מיד במקום – אין לכם בכלל אלטרנטיבה. כדאי אז לרכוש נכס שהתחיל להיבנות אחרי 2017. יתרון נוסף הוא שניתן להשוות את מחירו לנכסים דומים באיזור ולבצע משא ומתן עם המוכר. בנוסף – על נכס ישן – מישהו כבר שילם את המע”מ לפניך. אתם לא תשלמו מע”מ. אבל המחיר של הנכס, כמו בכל שוק, כמו בארץ, כבר יגלם את המע”מ ששולם. 

החסרונות ברורים גם הם: 

1.אין בחירה – מה שרואים זה מה שאפשר לקנות

2.צריכים לשלם הכל מיד, עם הרכישה. 

3.הלא צפוי: בעיות תחזוקה שעשויות להתעורר

4.מחירי השכירות נמוכים יותר ב-30% עד 40% ממחיר נכס חדש דומה באותה סביבה. 

5.חברת ניהול תגבה הרבה יותר כסף על תחזוקת בית ישן

החסרון הבולט של נכס חדש – הוא שאתה לא רואה אותו בעיניים. אתה רואה תכניות. רואה סביבה – אבל לא רואה את איכות הגימור והבניה. אתה לא יכול להיכנס ולגור. או להשכיר מיד. בדרך כלל – הוא יהיה גם יקר יותר מנכס ישן דומה (כנראה לא בשלב הPresale)

היתרונות גם הם די ברורים:

1.בית חדש מהניילונים – עם אחריות קבלן. אין בעיות תחזוקה.

2.אתה יכול לבחור את הנכס – ממגוון נכסים בפרוייקט שבחרת

3.ואם אתה רוכש בשלב ה Presale (המלצה שלנו) – אתה יכול: א.לשלם בנוחיות עם התקדמות הבניה ב.לעשות תיקונים בתכנית ובגמר ג.וחשוב מאד – אתה יכול למכור את הנכס לפני שתקבל אותו – ולבצע אקזיט.

4.תוכל להשכירו בקלות רבה (יש הרבה קופצים ובכיקר זרים)  במחיר גבוה

חברת ניהול מקומית!

ראשית, זה לא כל כך רחוק. אפשר לנהל את זה מהארץ ואכן רבים עושים זאת וחוסכים. אבל - מרבית המשקיעים מוסרים את ניהול ההשכרה והתחזוקה לחברת ניהול מקומית. יש מעל 300 כאלה בקפריסין, כך שאם משהו לא מוצא חן בעיניך- ניתן להחליפה.

בשכירות ארוכת טווח – אתה יכול בשקט גמור להשכיר את הדירה באמצעות מתווך מקומי שיגבה ממך את מה שחברת הניהול תגבה ממך בגין הכנסת דייר. שכ”ד של חודש אחד בד”כ. יחד עם זאת חברת הניהול גובה זאת כל שנה ותמורת אחוזים בודדים נוספים גם תתחזק את הנכס עבורך והדיירים שלך.

כמובן שאם תשכיר בהשכרה קצרת טווח – העלויות גבוהות יותר – כ 25% – 20% ממחיר השכירות והן כוללות השכרה ותחזוקה שוטפת (כמובן שעל עניינים חריגים ובלאי יהיה תשלום נוסף), החלפת דיירים גבייה וכד’. שימו לב שחברות הניהול מרוויחות יותר מדירות ישנות ומחריגות מהחוזה חלק מהתחזוקה לפי הנכס המנוהל. במקרה כזה גם דמי הניהול עשויים להיות גבוהים יותר. לעומת זאת רוב הקבלנים מחזיקים גם חברות ניהול מקצועיות כשרות ללקוחותיהם ויציעו לך את שירותיהם במחיר אטרקטיבי לניהול דירה חדשה שקנית – בד”כ במחיר יותר אטרקטיבי מחברת ניהול שאינה של הקבלן – מסיבות מובנות (זה חדש, זה שלהם והם יודעים מה צפוי להם..).

הליך מורכב ומוגן משפטית

כמו בארץ, הליך מכירת הנכסים בקפריסין מלווה במסמכי מכר ובעלות. למרות שניתן לבצע את ההליך ישירות או באמצעות עורך הדין של הקבלן, אתה רוצה אותנו ועו"ד טוב מקומי שלך (לא של הקבלן!), שיוביל אותך בתהליך, בלי שתיפול בטעות למקומות שלא כדאי להיות בהם.

חוקי הנדל”ן המקומיים מבוססים על החוק הבריטי ומגינים (אם ההליך מבוצע כראוי) על זכויות הקונה.  נדרשים מסמכים רבים וחקירת בעלויות (Due Diligence) המבוצעת על ידי עורך דין הבקיא בהליכים ומלווה את התהליך, לא רק כדי לשמור שלא “יעקצו אותך” אלא גם לחסוך בהליכי המס השונים, לסייע במימון בנקאי עם נדרש וכדומה . משנרשם הנכס על שמך – הוא יצוק בסלע והנכס שלך עד שתמכור אותו לאחרים. הנה התהליך לפניך, שלב אחר שלב.

1

בחירת הנכס

  • מתייעצים ומתמקדים איתנו
  • מבקרים ובוחרים נכס ומוכר
  • בוחרים עו”ד שילווה אתכם
  • שואלים את כל השאלות

2

הזמנה

  • חותמים הזמנה (זכרון דברים)
  • משלמים במקום דמי שימור (בכרטיס אשראי או במזומן לפי המוסכם)
  • יש לכם חודש להשלים ולחתום חוזה ולהעביר את התשלום הראשון המוסכם
  • הנכס לא יוצע למכירה בזמן הזה

3

חוזה

  • עורך הדין מבצע “חקירה” על הנכס
  • אם הכל בסדר, הוא מסכם חוזה ומעבירו לידיעת הצדדים
  • חתימה על החוזה
  • מעבירים את כל המסמכים הנדרשים
  • נדרש להשלים את התשלום הראשון

4

תשלום

  • השלמת העברת תשלום ראשון
  • עו”ד מבקש מע”מ מופחת, ומגיש בקשת תושבות לפי הענין 

5

הערת אזהרה

  • עו”הד רושם את חוזה הרכישה בעיריה (הערת אזהרה)
  • מרגע זה הנכס לא יכול להימכר לאף אחד, והקרקע עליה יושב הנכס – שלך

6

בחר את "הפיניש"

  • אם טרם בחרת וסיכמת עד עתה את איפיון ה”גמר” שרכשת, זה הזמן להשלימו

7

תשלומים ובקרה

  • משלמים את התשלומים כמוסכם
  • מקבלים דו”ח וצילומי התקדמות
  • מבקרים ורואים בעיניים
  • לאחר השלמת התשלומים לפי החוזה תוזמן להליך המסירה

8

מזל טוב!

  • מגיעים להליך המסירה
  • תיקונים נדרשים – מוסכמים
  • מפתח הדירה יימסר לך
  • התקנת מים וחשמל מוסדרים עם העיריה
  • מזל טוב! ניתן להשתמש בנכס

החדשות הטובות

זרים יכולים לקבל מימון בנקאי מבנקים מקומיים לרכישת נכס. הבנקים מחוייבים בחוק לאפשר מימון לזרים.

החדשות הפחות טובות

לאחר הבעיות הכלכליות שקפריסין חוותה עד שנת 2020, הבנקים זהירים מאד ומקשים מאד על תהליך המשכנתא כדלקמן:

  •  הקבלנים והבנקאים אומרים שתוכל לקבל עד 70% מההון במשכנתא. המציאות היא שבמרבית המקרים הבנקאים , כדי להגן על עצמם, יתנו לך עד 50% במקרה הטוב לפי הערכת שמאי שלהם.
  • ההליך מורכב ודורש הוכחת יכולת תשלומים. יש לתרגם מסמכים רבים ולאשרם נוטריונית, ויהיה תחקיר מקיף שלוקח זמן רב עד לאישור המשכנתא. כמובן שהעלויות של התרגום הנוטריוני עלייך. ואם משהו לא מובן להם במסמכים – יש פינג פונג של התכתבויות. 
  • הריבית דומה כיום למשכנתאות בישראל. זה לא הכי משתלם…! ותיאלץ לשלם בנוסף: עלות הערכת שמאי מקומי של הבנק, דמי ביטוח לנכס, דמי  פתיחת תיק וכד’.
  • ואם עברת את המסלול המייגע הזה – תוכל לקבל תוך חודשיים עד ארבעה חודשים (תלוי בבנק) את המשכנתא המיוחלת.

 

איך לעשות זאת נכון? 

יש אנשי אמצע שמכירים ומזרזים את התהליך. עורכי הדין שלכם. אלו שאנו בחרנו מקושרים היטב עם כל הבנקים, מכירים את ההליך מצויין, וברוב המקרים ישיגו לכם את המשכנתא המיוחלת תוך הנחייתכם בתהליך. זה לא שהתהליך יתקצר או יחסוך מסמכים. אך התקשורת תהיה פשוטה ומובנת בלי יותר מידי שאלות. הם יודעים בדיוק מה הבנק צריך וינחו אותך, ואז יפעילו את קשריהם כדי לזרז ולקצר תהליכים והחלטות בנושא.

לסיכום  – אם אתם יכולים בלי משכנתא – עדיף. אם אין לכם ברירה – השתמשו בעורך הדין שלכם. וזיכרו – אין ערובה של 100% בקבלת המימון!

לא לכל אחד מתאימה השקעה בחו"ל. מה איתך?

חבר השקיע בחו"ל והוא מרוצה פגז!. אבל... חבר אחר אמר לי שהשקעה בנדל"ן?- רק בארץ. גם בארץ זה קשה - אז על אחת כמה וכמה - בחו"ל. למה להסתכן? שניהם צודקים! זה פשוט תלוי מי אתם ומה אתם מחפשים.

בכל השקעה יש סיכון. אם אתם שוקלים השקעות אתם כבר יודעים את זה. השאלה היא תמיד כמה גדול הסיכון ואיך מנהלים את הסיכונים.

אז אם אתם מאלה שמוצאים תמיד את הסיבה למה לא לעשות משהו ואחרי כן, כשעשיתם אתם לא יושנים בשקט, אז עזבו – אולי זה לא בשבילכם. אבל אם אתם מאלה שלוקחים סיכונים מחושבים, ומגשימים חלומות – נדל”ן בקפריסין זה כנראה הסיכון הקטן ביותר שתוכלו לקחת. חלום כזה – קל להגשים. זה קרוב. זה נגיש. יש לכם אותנו – אנשי מקצוע – כמלווים. במהלך הרכישה ואחריה. נשמור עליכם מטעויות. וכדי למזער סיכונים סעו איתנו לשם לראות בעיניים בסיור המשקיעים. ואם חס וחלילה ההשקעה שביצעתם לא מניבה את מה שרציתם – לא קרה כלום. פשוט תמכרו את הנכס. לא תפסידו מזה. או שתחליפו אותו בנכס אחר. זה פשוט. ואנחנו נשמח לעזור לכם גם במכירה. 

שתהיה לכם החלטה קלה.

לא צריך. כדאי!

אם אתם מהאנשים שיכולים לעשות הכל לבד, אתם כנראה לא צריכים אותנו. אבל אם אתם מאלה, שמוכנים לשלם פחות מחצי אחוז כדי להפחית סיכונים וכנראה להרוויח יותר על ההשקעה, אז עדיף שתעשו זאת עם מומחים. והמומחיות המיוחדת שלנו שלנו היא השקעה בקפריסין.

לא כל מי ששם סנפיר על הגב הוא באמת כריש. 

ולא כל מי שמציע לך השקעה בחו”ל – יש לו את הרקורד והניסיון לחסוך לך כסף בטווח הקצר ולהרוויח לך כסף בטווח הארוך

הידע שלנו נובע מהמייסד (טוביה “נדלנומטר” מרמרלי – בוחן השקעות נדל”ן), הצוות ורשת הקשרים המקצועית עם מומחים נוספים שבנה בקפריסין. כל אחד בתחומו. כל פרוייקט  שמוצע לכם נבחן בתהליך המיוחד שה”נדלנומטר” פיתח ועם קבלנים או מוכרים שה”נדלנומטר” בחר, וכל הצוות המקומי עובד כדי לחסוך לך ולהרוויח לך. ולמנוע ממך מפח נפש. זה נקרא להוריד סיכונים למינימום. 

בטח, אתם יכולים לעשות הכל לבד ולחסוך את החצי אחוז. ניתן להיכנס למתווך קפריסאי או ישראלי ולחשוב ש”תנצחו את המשחק”, תוך לקיחת  הסיכון של כישלון או עקיצה כואבים.  במקרה כזה – אתם ממש לא צריכים אותנו.

אבל אם אתם רוצים לפשט את התהליך, להשקיע נכון עם מלווה מקצועי המכיר את המקום, אנליזה מקצועית, מומחי חוק ומיסוי נדל”ן מקומיים  – בדוקים ומוכחים, עם שירות בעברית, שתספרו עליו לחברים, אז כן, נשמח ללוות אתכם. 

זה קרוב. כדאי לראות

כמובן. ניתן להשקיע בנדל"ן בלי להיות במקום. אך אם ביקור במקום הוא פשוט וזול - עדיף לסייר. נכון? זו הסיבה שאנו מציעים לכם ביקור במקום. ההחלטה שלכם תתקבל על קרקע מוצקה. ראיתם. היכרתם את הנפשות הפועלות. הבנתם את המשמעויות. בחרתם מתוך כמה אופציות. ומומחים שומרים עליך.

זהו. החלטתם להשקיע. 

אבל עכשיו אתם רוצים להשקיע טוב. בצורה שתוכלו לישון בשקט לאחר מכן. אבל רכישת נכס היא תהליך מורכב. ובחירה מתוך 12,000 אפשרויות ולעשות זאת טוב, נכון  ובאופן אפקטיבי בלי לטוס מספר פעמים רק כדי לבחור, ולדעת על מי לסמוך, ואיך לבחור קבלן ועורך דין לעבוד איתו – זה קשה. וכשזה בחו”ל זה מורכב שבעתיים. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיור המשקיעים שאליו תצאו נועד לפשט את התהליך עבורכם ולהפוך את הרכישה להחלטה מצויינת עבורכם. התהליך מקצר טווחים ומתחיל בהסברים וסיור וירטואלי אצלינו במשרד – בו נתמקד אתכם בנכסים מתאימים מתוך שפע האפשרויות, על פי התקציב והמטרה שלכם. נעזור לכם לגבש החלטה. ההכנה והמידע שתקבלו בארץ תהיינה כאלה שתוכלו לבחור אופציות השקעה כבר בארץ ותוכלו ליסוע לסיור בבוקר ולחזור בערב בלי לבזבז זמן יקר! סיור אחד קצר יספיק לכם – כי תיסעו לשם אחרי שתרגישו בשלים לקבל החלטות. אנו נודיע לשותפים המקומיים לשמור את בחירתכם ככל הניתן, ונצא לסיור ממוקד במקום. ייקחו אתכם משדה התעופה, תכירו את המקום, תבקרו באופציות השונות ותכירו את המקצוענים המעורבים בתהליך. אנו נעשה הכל כדי שתיבחרו את הנכס הכי נכון עבורכם. 

ושתכל’ס… תזוזו, ותהפכו את החזון שלכם – למציאות.

 

אז הנה תהליך הליווי וההשקעה איתנו שלב אחר שלב:

1
פגישת מיקוד, ייעוץ והתאמה
+ סיור וירטואלי לבחירת אופציות לנכס הנכון

2
החלטה ובקשה להצטרף
לתהליך הליווי,
ותיאום סיור משקיעים

3
רכישת כרטיס טיסה

4
טסים.
בסה"כ 50 דקות
טיסה מישראל

5
לוקחים אותנו מהשדה,
קפה וארוחת בוקר,
סיור במקום ובנכסים

6
מפגש עם עו"ד מקומי
והיכרות מדוקדקת עם הליך הרכישה והעלויות

7
צהריים על החוף, החלטת רכישה, הזמנה, ותשלום דמי שימור וליווי

8
תהליך הרכישה החל,
טסים בחזרה
לארץ

9
העברת מסמכים
נדרשים לעורך דין
והכנת חוזה

10
לאחר בדיקות העו"ד
חתימת חוזה הרכישה
ישירות מול המוכר

11
העברת תשלום
ראשון למוכר
כנגד הרכישה

12
רישום החוזה בעיריה (הערת אזהרה)

13
המשך התשלומים

14
ביקורת התקדמות

15
השלמת התשלומים

16
רישום בטאבו וקבלת הנכס.
מזל טוב!

ה"נדלנומטר" - ותכנית הליווי.

ניסיון, קשרים. אחריות. בחינה נכונה. תוצאות. כשאתם מבצעים השקעה בנדל"ן אתם רוצים חבר שמבין. זה מה שטוביה "נדלנומטר" מרמרלי (אנליסט השקעות נדל"ן) והצוות המנוסה שלו עושים בכל ליווי של עיסקת נדל"ן. הקשבה. מיזעור וניהול סיכונים. מיקסום ההתאמה והתשואה. אנחנו החבר שמבין.

הסיפור שלנו

טוביה מרמרלי, המייסד והבעלים של Handsoff הינו משקיע נדל”ן, איש הייטק וותיק, שותף בקבוצת realty360 , יזם בנשמה ובעלים של נטמי וונצ’רס להשקעות ויוזמות בתחום ההייטק והנדל”ן. כאנליסט השקעות נדל”ן פיתח את בחינת ה”נדלנומטר”, הקים ומפעיל ביום יום את RECHECK – המרכז לבחינת וליווי השקעות נדל”ן, ואת Handsoff השקעות אלטרנטיביות. בחינת ה”נדלנומטר” משמשת משקיעים כבדים ומוסדות לפני השקעה בנדל”ן. בעברו שימש כיושב ראש ארגון ההייטק הישראלי, והחזיק בעמדות בכירות בעולם ההייטק, ביניהן בחברות קומברס ומג’יק הנסחרות בבורסה האמריקאית. במהלך השנים ביצע מספר לא מבוטל של השקעות מגוונות ומוצלחות בנדל”ן אמריקאי ואירופאי. בין השאר טבע ומקדם את המונח נדל”ת – השקעות נדל”ן ללא התעסקות.

לפני הקורונה (ועם הפיכתו לסבא 🙂 ) החליט טוביה לצאת ממרבית השקעותיו בארה”ב, להתמקד באיזורים קרובים וגילה בתחילה את קפריסין הטורקית שהחלה ל”התפוצץ”. כשבחן אז את קפריסין היוונית, (שלה יש חיבור רב עם כלכלת יוון) גילה שהשוק בירידות כבר 5 שנים ולכן כדאי לארוב לשינוי. ואכן בסוף 2020 המגמה התהפכה, וטוביה החל להוביל משקיעים (בעיקר משקיעים כשירים) להשקיע בקפריסין היוונית, ובעצמו מתכנן לפרוש לפאפוס בקרוב, לנכס שרכש במסגרת המיזם “ישראל הקטנה בקפריסין” שאותו יזם.

תוכנית הדגל שלנו – קפריסין 360 (ראה בהמשך) כוללת שיטות בחינת השקעות המבוססות על הידע של הנדלנומטר, צוות ליווי מנוסה ורשת קשרים עניפה בקפריסין שטוביה טווה עם אנשי מקצוע מקומיים, עורכי דין וקבלנים. הכל עומד לרשות לקוחותינו .

היום טוביה מבלה את זמנו בעיקר בניתוח פרוייקטים חדשים, בונה ומלווה עיסקאות גדולות למשקיעים כשירים, דוחף את מיזם “ישראל הקטנה בקפריסין” – ומכוון את הצוות לערכים של יושרה, ידע, ואחריות באווירה משפחתית

ידידו הטוב ביותר של האדם הוא הכלב.

ידידם הטוב ביותר של המשקיעים בקפריסין הוא צוות המומחים של 

תכנית קפריסין 360.

לדעת להקשיב. להקשיב ללקוח. להקשיב לשוק.  להבין מה באמת צריך. ולהתאים לצרכים שלו. להיות תמיד צעד לפני הלקוח, ולפנות לו את המוקשים. להחזיק בידו ולהוביל אותו לאן שהוא באמת רוצה. במינימום טעויות. 

לפשט כל ענין אפשרי ולסייע בתהליך הרכישה. מכל כיוון. 360 מעלות. 

במקצוענות. ובנאמנות אין סופית.

עיקרי התכנית

קראתי ואני רציני/ת. רוצה להיפגש כדי להתמקד ולצאת לסיור משקיעים

דברו איתי ונקבע פגישה למיקוד ותיאום

כל הפרוייקטים והנכסים

מחיר
מחיר - slider
700002800000

 חשוב לדעת!  קצב המכירות בקפריסין גבוה מאד. המחיר והזמינות משתנים כל יום. ייתכן שעקב כך פרטים אלה לא יהיו מעודכנים באתר.  המחיר הסופי וזמינות הנכס נקבעים רק עם תשלום דמי  השימור בעת ההזמנה. המחירים המוצגים הינם המחירים הרשמיים של המוכרים (בעת פרסומם הראשון כאן) ואינם כוללים עלויות נוספות כגון עו”ד, מיסים, אגרות שונות, ריהוט, מזגנים וכד’. אלה נקבעים לכל נכס בנפרד על פי חוקי המקום. במהלך הסיור תקבלו לידיכם את הפרטים והעלויות העדכניים לאותו הרגע.

קפריסין - פאפוס
5/5
מוכן
דירות מוכנות ומרוהטות עם בריכה בבניין באיזור מרכזי (יוניברסל) בפאפוס. יוניברסל היא השכונה המבוקשת והחזרה ביותר לשכירויות בפאפוס. דירות חדר שינה אחד ו-2 חדרי שינה. המיקום המרכזי של הפרויקט מציע גישה ייחודית לכל השירותים.
סטטוס: מוכן
מסירה: מוכן
החל מ: €210,000
קפריסין - פאפוס
5/5
הפרויקט מורכב מ-3 דירות מרווחות עם 3 חדרי שינה, כל אחת בקומה משלה. כל דירה נהנית מאזור מטבח פתוח המחובר לסלון ופינת אוכל מרווחים עם גישה למרפסת מקורה. דירת הפנטהאוז מגיעה עם גישה לגינת גג. המיקום המרכזי של הפרויקט מציע גישה ייחודית לכל השירותים, חוף ים, מלונות, אתרי נופש, מגרשי גולף בינלאומיים, מקומות בילוי ומרכזי קניות. מיקום הפרויקט יעניק לתושבים העתידיים גישה נוחה לנמל התעופה הבינלאומי של פאפוס ולכביש המהיר של פאפוס ללימסול.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €420,000
קפריסין - לרנקה
5/5
דירות בבניין מחודש על הטיילת של פיניקודס – המקום הכי חם בלרנקה, על החוף! דירות סטודיו ודירות שני חדרי שינה וסלון, בגדלים שונים. נוף לים מהמרפסות של כל הדירות. המקום הכי טוב להשכרה! סטארבקס ומקדונלדס בתחתית הבניין. המרכז של המרכז…
סטטוס: פריסייל
מסירה: מוכן
החל מ: €225,000
קפריסין - לרנקה
5/5
מתחם מגורים מודרני הממוקם ליד לרנקה, במתחם יש דירות סטודיו, חדר שינה אחד ושני חדרי שינה + סלון. במתחם יש בריכת שחייה, בר, חדר כושר, חניה והמתחם קרוב לחוף הים ולכל השירותים המרכזיים כגון: סופרים, חנויות, בית חולים, אוניברסיטה ועוד.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנה
החל מ: €163,500
קפריסין - פאפוס
5/5
נמכר
הפרוייקט נמצא בכפר ציורי הגובל בפאפוס ליד הבית ספר הבינלאומי. בפרויקט דירות 2 חדרים מרווחות עם מרפסות ונוף עוצר נשימה עד הים. הפרויקט נמצא במרחק קצר משרותים נוספים כגון: קניון קינגס אווניו, הנמל והטיילת של פאפוס, מרכז העיר פאפוס, מספר מסלולי גולף ובית החולים של פאפוס נמצאים בטווח של 10-15 דקות נסיעה.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנה
החל מ: €252,000
קפריסין - פאפוס
5/5
מתחם (בגבעות פאפוס) 2 ק”מ מהים ו3 ממרכז פאפוס וליד מרכז הכפר – (שם כל החנויות) עם 20 וילות ענקיות (191 מ”ר) דו קומתיות עם אופציה לבריכה צמודה על שטח שבין 350 לכ400 מ”ר. נוף לים ולהרים. הוילות עם 3 או 4 חדרי שינה וסלון. לכל הוילות חניה ו 3 חדרי שירותים.
סטטוס: פריסייל
מסירה: שנתיים
החל מ: €410,000

המומחים של קפריסין

טוביה "נדלנומטר" מרמרלי
מייסד, בוחן השקעות נדל"ן,
מלווה משקיעים

סתיו ק.
מנהלת שווק ותפעול

רועי כ.
מלווה משקיעים

רן מ.
מלווה משקיעים

מוניקה מ.
מלווה משקיעים

מי ילווה אותך בקפריסין

Cliff G
יועץ השקעות,
מלווה משקיעים

Oliver M
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Callum A
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Themis M
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Angelo X
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Kyriakos
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים


Demetris
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Antonis
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Christakis A
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Andreas F
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים

Michalis D
יועץ נדל"ן,
מלווה משקיעים


Cagla A
,Real Estate
and Corporate Lawyer

Panagiotis S
,Accounting
and Tax Advisor

Chrtistina E
Real Estate, Corporate & Immigration Lawyer

Yaniv Habari
Real Estate, Corporate & Immigration Lawyer

Demetris D
Real Estate, Corporate & Immigration Lawyer

Liza L
Real Estate, Corporate & Immigration Lawyer

ה"נדלנומטר" - ותכנית הליווי.

ניסיון, קשרים. אחריות. בחינה נכונה. תוצאות. כשאתם מבצעים השקעה בנדל"ן אתם רוצים חבר שמבין. זה מה שטוביה "נדלנומטר" מרמרלי (אנליסט השקעות נדל"ן) והצוות המנוסה שלו עושים בכל ליווי של עיסקת נדל"ן. הקשבה. מיזעור וניהול סיכונים. מיקסום ההתאמה והתשואה. אנחנו החבר שמבין.

הסיפור שלנו

טוביה מרמרלי, המייסד והבעלים של Handsoff הינו משקיע נדל”ן, איש הייטק וותיק, שותף בקבוצת realty360 , יזם בנשמה ובעלים של נטמי וונצ’רס להשקעות ויוזמות בתחום ההייטק והנדל”ן. כאנליסט השקעות נדל”ן פיתח את בחינת ה”נדלנומטר”, הקים ומפעיל ביום יום את RECHECK – המרכז לבחינת וליווי השקעות נדל”ן, ואת Handsoff השקעות אלטרנטיביות. בחינת ה”נדלנומטר” משמשת משקיעים כבדים ומוסדות לפני השקעה בנדל”ן. בעברו שימש כיושב ראש ארגון ההייטק הישראלי, והחזיק בעמדות בכירות בעולם ההייטק, ביניהן בחברות קומברס ומג’יק הנסחרות בבורסה האמריקאית. במהלך השנים ביצע מספר לא מבוטל של השקעות מגוונות ומוצלחות בנדל”ן אמריקאי ואירופאי. בין השאר טבע ומקדם את המונח נדל”ת – השקעות נדל”ן ללא התעסקות.

לפני הקורונה (ועם הפיכתו לסבא 🙂 ) החליט טוביה לצאת ממרבית השקעותיו בארה”ב, להתמקד באיזורים קרובים וגילה בתחילה את קפריסין הטורקית שהחלה ל”התפוצץ”. כשבחן אז את קפריסין היוונית, (שלה יש חיבור רב עם כלכלת יוון) גילה שהשוק בירידות כבר 5 שנים ולכן כדאי לארוב לשינוי. ואכן בסוף 2020 המגמה התהפכה, וטוביה החל להוביל משקיעים (בעיקר משקיעים כשירים) להשקיע בקפריסין היוונית, ובעצמו מתכנן לפרוש לפאפוס בקרוב, לנכס שרכש במסגרת המיזם “ישראל הקטנה בקפריסין” שאותו יזם.

תוכנית הדגל שלנו – קפריסין 360 (ראה בהמשך) כוללת שיטות בחינת השקעות המבוססות על הידע של הנדלנומטר, צוות ליווי מנוסה ורשת קשרים עניפה בקפריסין שטוביה טווה עם אנשי מקצוע מקומיים, עורכי דין וקבלנים. הכל עומד לרשות לקוחותינו .

היום טוביה מבלה את זמנו בעיקר בניתוח פרוייקטים חדשים, בונה ומלווה עיסקאות גדולות למשקיעים כשירים, דוחף את מיזם “ישראל הקטנה בקפריסין” – ומכוון את הצוות לערכים של יושרה, ידע, ואחריות באווירה משפחתית

ידידו הטוב ביותר של האדם הוא הכלב.

ידידם הטוב ביותר של המשקיעים בקפריסין הוא צוות המומחים של 

תכנית קפריסין 360.

לדעת להקשיב. להקשיב ללקוח. להקשיב לשוק.  להבין מה באמת צריך. ולהתאים לצרכים שלו. להיות תמיד צעד לפני הלקוח, ולפנות לו את המוקשים. להחזיק בידו ולהוביל אותו לאן שהוא באמת רוצה. במינימום טעויות. 

לפשט כל ענין אפשרי ולסייע בתהליך הרכישה. מכל כיוון. 360 מעלות. 

במקצוענות. ובנאמנות אין סופית.

עיקרי התכנית

קראתי ואני רציני/ת. רוצה להיפגש כדי להתמקד ולצאת לסיור משקיעים

דברו איתי ונקבע פגישה למיקוד ותיאום​

אנחנו עושים הכל למען השקט הנפשי שלך

תגשימו חלום!

השאירו פרטים ונספר לכם איך

קבל מיני קורס בוידיאו חינם לזמן מוגבל:
קפריסין מ-0 ל-100!
"כל מה שצריך לדעת לפני שקונים נכס בקפריסין וממה להיזהר"

כן. קראתי והגיע הזמן!
אני רוצה להשקיע.
שלחו לי מידע וצלצלו לקבוע פגישת מיקוד ולתאם סיור

טוביה מרמלי

רוצים להשקיע אך לא יודעים מה מתאים לכם?

אנחנו נאפיין עבורכם
השקעה מדוייקת
לצרכים שלכם
בשיטת הנדלנומטר

פתח צ'ט
💬 צריכים עזרה?
היי 👋
צריכים עזרה?