הפרדה בין דסקטופ לטבלט

הפרדה בין טבלט למובייל

דף הבית / מאמרים / איפה להשקיע בנדל”ן?
a

איפה להשקיע בנדל”ן?

איפה להשקיע בנדלן

אחד האלמנטים החשובים ביותר בהשקעות נדל”ן הוא היכן משקיעים. למיקום ההשקעה יש השפעות רבות על הסיכונים, התשואה הפוטנציאלית, הביקוש לנכס ועוד. איפה להשקיע בנדל”ן? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

איפה להשקיע בנדל”ן- החשיבות של בחירת המיקום

כפי שציינו, אחד האלמנטים החשובים ביותר בהשקעות נדל”ן הוא היכן הנכס נמצא. מיקום הנכס ישפיע על מגוון גורמים שונים בהם-

  • מה ההכנסות הצפויות מההשקעה?
  • מה ההוצאות הכרוכות ברכישה?
  • מה הביקוש באזור בו מתוכננת ההשקעה?
  • האם יהיה קל למצוא שוכרים?

ועוד. 

שימו לב- ככל שהאזור בו אתם מעוניינים להשקיע, יהיה מאופיין בהיצע נכסים נמוך ובביקוש גבוה, כך התשואה הפוטנציאלית תהיה גבוהה יותר. 

כאשר אתם בוחנים את מיקום הנכס יש לקחת בחשבון קודם כל, האם אתם מעוניינים להשקיע בארץ או בחו”ל. אך גם אם בחרתם להשקיע בנכסים בארץ, יש לחשוב היכן אתם מעדיפים להשקיע- במרכזי הערים הגדולות או בפריפריה. נכסים בערים הגדולות יהיו יקרים יותר אך יניבו תשואות גדולות, לעומת הנכסים בפריפריה, שיהיו זולים יחסית וכך גם התשואה שלהם. שימו לב שככל שהנכס קרוב לתחבורה ציבורית כך הביקוש יעלה. 

קראו עוד: השקעה מניבה

איפה להשקיע בנדל”ן- בישראל או בחו”ל?

אחת ההחלטות המהותיות בשאלה איפה להשקיע בנדל”ן היא האם להשקיע בישראל או בחו”ל. ננסה לענות על ההבדלים בהשקעות השונות-

  • השקעה בנדל”ן בישראל- נדל”ן בישראל יכול לכלול גם נדל”ן מסחרי וגם נדל”ן מגורים. להשקעה בנדל”ן בישראל יש מגוון יתרונות מאחר שזו המדינה שלכם. כלומר, אתם מכירים את השפה המדוברת, אתם מכירים את המערכות השונות, את הרשויות השונות, את החוקים הכלולים ועוד. אך להשקעה בישראל יש חיסרון מרכזי שכן המחירים בארץ יקרים מאוד בהשוואה למדינות רבות בעולם. כמו כן, התשואה הצפויה בארץ תהיה נמוכה יותר מהתשואה בחו”ל. התשואה בארץ המקובלת עבור נכס מגורים נעה בין 2% ל-5% ועבור נכס מסחרי בין 5% ל-8%. לכן, לא תמיד ההשקעה בישראל תהיה החכמה ביותר.  מחיר  ההשקעה בישראל יהיה לרוב קשה לביצוע בישראל – לעומת חו”ל. לדוגמא – בישראל מחיר דירה מינימלית יהיה כמיליון ₪, ובחו”ל ניתן לרכוש נכסים גם בפחות מרבע מיליון ₪. התשורה כמובן תהיה גבוה אחוזית – בהתאם!
  • השקעה בנדל”ן בחו”ל- נדל”ן בחו”ל יכול לכלול גם נדל”ן מסחרי וגם נדל”ן מגורים. להשקעה בנדל”ן יש מגוון יתרונות שכן מדובר במחירי נכסים נמוכים יחסית ובשיעור תשואה גבוה. התשואה הצפויה לנכסים בחו”ל צפויה להגיע ל-10% עבור נכס מגורים. עם זאת יש לקחת בחשבון שהשקעה בחו”ל כוללת חסרונות מסוימים בהם קשיי השפה, את החוקים השונים ואת המאפיינים השונים במדינות זרות שלא תמיד ידועים. 

 

איפה להשקיע בנדל”ן- סוגי נכסים

קיימים שני סוגי נכסים מרכזיים עבור השקעות נדל”ן-

  • השקעה בנדל”ן מגורים- נדל”ן מגורים כולל דירות להשקעה ונחשב לאפיק השקעה יציב ובטוח יחסית שמספק תשואות נאות. כמו כן נכסים אלה הם עלי פוטנציאל להשבחת הערך. 
  • השקעה בנדל”ן מסחרי- נדל”ן מסחרי כולל שטחי תעשייה ומסחר, משרדים, חנויות, מחסנים, מרכזים לוגיסטיים, אולמות ותחנות דלק. בנדל”ן מסחרי ניתן להגיע לתשואה גבוהה מאוד. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי מדובר בהשקעה עם רמות סיכון גבוהות. 

 

איפה להשקיע בנדל”ן- מדינות לדוגמא

בשנים האחרונות, ישראלים רבים בוחרים להשקיע בנדל”ן בחו”ל. הבחירה הזו נובעת בעיקר בגלל היתרונות שציינו קודם- המחירים הנוחים והתשואה הגבוהה. ריכזנו לכם מספר מדינות לדוגמא בהן ניתן להשקיע בנדל”ן. 

  • יוון

יוון, אחת המדינות היפות והתיירותיות בעולם. ביוון יש תנופת בניה חדשה וכתוצאה מכך ניתן למצוא דירות רבות להשקעה במגוון מיקומים מבוקשים, בערים גדולות ובאיים הקטנים. הביקוש הגדול לדירות להשקעה ביוון גרם להיצע לגדול ולהפך. 

התשואה השנתית ביוון עומדת על ממוצע של בין 5% לבין 107%. לעומת זאת בישראל יש תשואה שנתית נמוכה הרבה יותר. 

כמו כן, בין ישראל ליוון קיימת אמנת מס שמאפשרת למשקיעים לשלם מס רק במדינה ממנה הם נהנים מהכנסה. 

  • קפריסין הטורקית

קפריסין הטורקית היא מדינה קטנה יחסית הנמצאת במרחק טיסה של 40 דקות בלבד מישראל. בעקבות הביקוש הרב להשקעה בקפריסין הטורקית, התשואה השנתית גבוהה מאוד. שיעורי התשואה השנתית בקפריסין הטורקית יכולים להגיע ל-10% ויותר (מספר דו ספרתי). כמו כן, גם בין קפריסין לישראל נחתמה אמנת מס שמונעת תשלום מס כפול על ההכנסות של אדם. בניגוד לקפריסין היוונית שם המחיר כפול והתשואה כמחצית, בקפריסין הטורקית מגמת המחירים בעתיד הנראה לעין הנה של השוואת מחירים עם קפריסין היוונית, ולכן הנהירה הרבה של משקיעים לשם.

  • פורטוגל

פורטוגל, אחת המדינות היפות והייחודיות בעולם שהפכה לאחד היעדים המבוקשים ביותר עבור תיירים מרחבי העולם. על מנת להשקיע בפורטוגל לא צריך אזרחות מקומית או מעמד תושב. למעשה כל מי שרוצה יכול להשקיע בפורטוגל ולהנות ממחירים נמוכים. גם בין פורטוגל לישראל נחתמה אמנת מס שמונעת תשלום מס כפול.

מעוניין/ת לשמוע פרטים נוספים? רוצה לצאת לסיור משקיעים? מלא את פרטיך וניצור עמך קשר בהקדם

מאמרים נוספים:

איך לנהל את הנכס מרחוק?

איך לנהל את הנכס מרחוק? חברת ניהול מקומית ראשית זה לא כל כך רחוק. אפשר לנהל את זה מהארץ ואכן רבים עושים זאת וחוסכים. אבל

תושבות קבועה בקפריסין, איך?

תושבות קבועה בקפריסין, איך? רבים מחפשים דרכון זר או תושבות זרה, למקרה הצורך או בשל עניני מיסוי.ממשלת קפריסין מעוניינת למשוך זרים לתושבות בתחומה והפעילה את

9 הסיבות מדוע כדאי להשקיע בקפריסין

9 הסיבות מדוע כדאי להשקיע בקפריסין רקע על קפריסין קפריסין היא אי שטוף שמש הנמצא במיקום מצויין בתווך בין אירופה, אסיה ואפריקה. במהלך ההיסטוריה האימפריות

טוביה מרמלי

רוצים להשקיע אך לא יודעים מה מתאים לכם?

אנחנו נאפיין עבורכם
השקעה מדוייקת
לצרכים שלכם
בשיטת הנדלנומטר

פתח צ'ט
💬 צריכים עזרה?
היי 👋
צריכים עזרה?