הפרדה בין דסקטופ לטבלט

הפרדה בין טבלט למובייל

דף הבית / מאמרים / השקעות נדל”ן סכומים קטנים – הכירו את כל מסלולי ההשקעה שיאפשרו לכם להתחיל להשקיע עם הון עצמי נמוך 
a

השקעות נדל”ן סכומים קטנים – הכירו את כל מסלולי ההשקעה שיאפשרו לכם להתחיל להשקיע עם הון עצמי נמוך 

השקעות נדלן סכומים קטנים

השקעות נדלן סכומים קטנים אנשים רבים בטוחים שבשביל להשקיע בענף הנדל”ן הם חייבים לגייס הון עצמי גבוה של כמה מאות אלפי שקלים לפחות. אם גם אתם רוצים להשקיע בענף הנדל”ן ואין ברשותכם הון עצמי גבוה, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות השקעות נדל”ן סכומים קטנים. משקיעי נדל”ן רבים מצליחים לרכוש נכסים ללא הון עצמי כלל. איך עושים את זה? בשורות הבאות נרחיב אודות כלל השיטות. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את החלופה המרכזית שהבנקים מציעים לעולם ההשקעות. 

 

תוכניות חיסכון עם ריבית מובטחת – כל הסיכונים שאתם חייבים להביא החשבון 

הבנקים בישראל מציעים לכל לקוח לסגור את כל חסכונותיו בתוכנית חיסכון שתניב לו ריבית חיובית (אפסית) קבועה. מסלולי החיסכון הללו משווקים לכלל הלקוחות כמסלולי חיסכון בטוחים למדי שמבטיחים רווח לכל הבוחרים בהם. המסלולים אינם חשופים להשקעות כלל והריביות בהן קבועות ומובטחות. חוששים להפסיד את חסכונותיכם בעולם ההשקעות ואפשרות זו של תוכנית חיסכון נטולת סיכון נשמעת לכם מעניינת? חשוב שתכירו את האותיות הקטנות שהבנקים לא ממהרים לספר לכם. הבנקים מציגים את התוכניות הללו כתוכניות חיסכון “ללא סיכון”, אך מה שהם לא מסבירים ללקוחותיהם זה שכל כספם חשוף לשחיקת האינפלציה. האינפלציה בישראל ובעולם משתוללת ושוברת שיאים שלא נראו במשך עשרות שנים. עליות המחירים שוחקות את כוח הקנייה של הצטבע, מה שאומר שכלל הבוחרים בתוכניות החיסכון הללו מפסידים את גובה האינפלציה בקיזוז הריבית החיובית. במילים פשוטות, כל עוד האינפלציה גבוהה יותר מהריבית שהבנקים מציעים, הבוחרים במסלולי החיסכון הללו מפסידים לא מעט כסף בכל שנה. 

 

הדרך הטובה ביותר לשמור על ערך הכסף מפני שחיקת האינפלציה 

רוצים לשמור על כוח הקנייה של הכסף שלכם מפני שחיקת האינפלציה? הדרך הבלעדית היא להשיג תשואה זהה או גבוהה מאחוז האינפלציה. אחת הדרכים הטובות ביותר היא השקעות בענף הנדל”ן. בטוחים שההון העצמי העומד לרשותכם אינו מספיק לרכישת נכסי נדל”ן להשקעה? חשוב שתכירו את כל הדרכים להשקיע בענף עם הון עצמי נמוך. 

 

ענף הנדל”ן מציע לכלל המשקיעים בו מבחר גדול של מסלולי השקעה אפשריים – הנה לכם כמה מהם 

ראשית, חשוב לדעת כי ענף השקעות הנדל”ן מבטיח לכלל הבוחרים בו מגוון רחב של אפשרויות השקעה שונות. בניגוד למקובל לחשוב, השקעות נדל”ן אינן מסתכמות ברכישת דירת מגורים והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. בשורות הבאות נגע בכמה מאפשרויות ההשקעה בענף הנדל”ן שאינן מצריכות הון עצמי גבוהה. 

קראו עוד: בחינת השקעות נדל”ן

מסלולי השקעה שאינם מצריכים הון עצמי גבוה:

  • נדל”ן על הנייר 

אחד ממסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בענף הנדל”ן הוא השקעות נדל”ן על הנייר. השקעות נדל”ן על הנייר מאפשרות לכלל המשקיעים ליהנות מהשקעות אטרקטיביות עם הון עצמי נמוך. במסגרת השקעות נדל”ן על הנייר המשקיעים רוכשים דירה על הנייר (דירה שאינה בנויה). קבלנים רבים מציעים למכירה מספר דירות בכל פרויקט על הנייר. הסיבה המרכזית – ניהול נכון של תזרים מזומנים להשלמת הפרוייקט או פרוייקטים נוספים בהצלחה. דירות שנמכרות על הנייר נמכרות במחירים נמוכים ממחירי השוק בשל החסרונות המגולמים בעסקה על הנייר (לא ניתן להשכיר את הדירה וקיים סיכון שהקבלן לא ימלא את כל התחייבויותיו). 

ניהול העסקה: המשקיע רוכש דירה על הנייר במחירים זולים ממחירי השוק ומחזיק אותה עד לקבלת המפתח. במעמד קבלת המפתח (או מספר חודשים בודדים קודם לכן), המשקיע יכול למכור את הנכס במחירי שוק וליהנות מהדלתא שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה. 

 

שלמו 20% במעמד חתימה ועוד 80% רק עם קבלת המפתח 

איך ניתן להשלים עסקת נדל”ן על הנייר ללא הון עצמי גבוה? בעזרת מתווה תשלומים נוח. קבלנים רבים מציעים שלל הטבות לרוכשים על הנייר, לרבות מתווה תשלומים נוח. ניתן למצוא נכסים על הנייר המחייבים את המשקיע בתשלום של 20% בלבד מערך הדירה במעמד החתימה. את ה 80% הנותרים, ניתן לשלם בעת קבלת המפתח, מה שמאפשר למשקיע למכור את הדירה לפני שהוא נדרש להמציא 80% מערכה. במילים פשוטות, המשקיע ישלם 20% מערך הדירה במעמד החתימה, ימכור אותה במחירי שוק (ברווח) מספר חודשים טרם קבלת המפתח, וישלם לקבלן את ה 80% הנותרים. בכל העסקה, המשקיע נדרש להביא מהבית רק 20% משווי הדירה. 

 

  • נדל”ן מסחרי 

מסלול השקעות נוסף שמאפשר למשקיעים ליהנות מהשקעות אטרקטיביות בסכומים נמוכים הוא מסלול השקעות בנדל”ן מסחרי. נדל”ן מסחרי הוא נדל”ן המיועד לצורכי מסחר, כמו חנויות או משרדים. עלויות הנדל”ן המסחרי נמוכות בעשרות אחוזים בהשוואה לעלויות נדל”ן למגורים. לכן, משקיעים רבים עם הון עצמי נמוך בוחרים להשקיע את כל כספם ברכישת נדל”ן מסחרי. 

ניהול העסקה: הבוחרים להשקיע בנדל”ן מסחרי רוכשים נכסים מסחריים ומשכירים אותם לטווחי זמן ארוכים. חשוב להדגיש כי אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים מסחריים גבוהים יותר בהשוואה לאחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסי מגורים. 

 

  • קרקעות חקלאיות להשקעה

אם לא די במסלולים שהובאו מעלה, חשוב שתכירו את מסלול ההשקעות המורכב ביותר – רכישת קרקעות חקלאיות להשקעה. חשוב להבהיר כבר בתחילת הדברים כי מסלול זה הוא המסלול המורכב והמסוכן ביותר בענף הנדל”ן. המשקיעים במסלול זה חייבים להכיר היטב את כל הפרטים אודות בחינת מצב הקרקעות החקלאיות טרם הרכישה. אז מה כלול במסלול? במסגרת מסלול זה המשקיעים רוכשים קרקעות במצב חקלאי. קרקעות חקלאיות מיועדות לצורכי חקלאות בלבד ולא ניתן לעשות בהן דבר מלבד חקלאות. חולמים לבנות את בית חלומותיכם? קרקעות חקלאיות הן לא התשובה עבורכם. אז למה בכל זאת משקיעים רבים בוחרים לרכוש קרקעות חקלאיות להשקעה? בשתי מילים – הליך הפשרה. 

 

הכירו את הליך ההפשרה 

קרקעות חקלאיות יכולות לעבור הליך הפשרה שמשנה את ייעודן מקרקעות חקלאיות לקרקעות שמיועדות לבניה. מחירי הקרקע מזנקים בעשרות ואף לעיתים במאות אחוזים לאחר הליך ההפשרה. משקיעים עם הון עצמי נמוך יכולים לרכוש קרקעות במצבן החקלאי במחירים נמוכים שיוכפלו או אף ישולשו לאחר ההפשרה המיוחלת. אז למה לא כולם משקיעים בקרקעות חקלאיות להשקעה? מהסיבה הפשוטה שתאריך ההפשרה נעלם. אף אחד לא יודע מתי הקרקעות החקלאיות יופשרו או אם בכלל הן יופשרו בעתיד. הסיכון ברור – ייתכן שמשקיע שבחר לרכוש קרקע חקלאית ישאר עם אותה קרקע באותו מצב במשך שנים ארוכות (או אף לנצח). 

ניהול העסקה: המשקיעים במסלול זה רוכשים קרקע חקלאית ומחזיקים בה עד תום שלבי ההפשרה המיוחלת. 

חשוב להדגיש כי לפני שבוחרים קרקע חקלאית להשקעה חשוב לבחון היטב את תוכניות המתאר, להכיר את מצב הקרקעות הסמוכות לקרקע בה אתם מתעניינים, לבחון את המחיר המוצע בהשוואה לקרקעות חקלאיות דומות באזור ועוד. 

 

משכנתא עד 75% לרכישת דירה ראשונה 

מעבר לכלל מסלולי ההשקעה, משקיעים שרוכשים דירה ראשונה יכולים ליהנות מהלוואת משכנתא על סך 75% משווי הנכס. כלומר, הם ידרשו להביא מהבית הון עצמי על סך 25% מהנכס בלבד. כמו כן ישנן אפשרויות רבות נוספות של שותפים משקיעים ועוד. אז לפני שאתם מוותרים על השקעה בנדל”ן ובוחרים לסגור את כל החסכונות שלכם בתוכניות חיסכון בנקאיות, חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה שיאפשרו לכם להשקיע בענף הנדל”ן עם סכומים קטנים.

מעוניין/ת לשמוע פרטים נוספים? רוצה לצאת לסיור משקיעים? מלא את פרטיך וניצור עמך קשר בהקדם

מאמרים נוספים:

איך לנהל את הנכס מרחוק?

איך לנהל את הנכס מרחוק? חברת ניהול מקומית ראשית זה לא כל כך רחוק. אפשר לנהל את זה מהארץ ואכן רבים עושים זאת וחוסכים. אבל

תושבות קבועה בקפריסין, איך?

תושבות קבועה בקפריסין, איך? רבים מחפשים דרכון זר או תושבות זרה, למקרה הצורך או בשל עניני מיסוי.ממשלת קפריסין מעוניינת למשוך זרים לתושבות בתחומה והפעילה את

9 הסיבות מדוע כדאי להשקיע בקפריסין

9 הסיבות מדוע כדאי להשקיע בקפריסין רקע על קפריסין קפריסין היא אי שטוף שמש הנמצא במיקום מצויין בתווך בין אירופה, אסיה ואפריקה. במהלך ההיסטוריה האימפריות

טוביה מרמלי

רוצים להשקיע אך לא יודעים מה מתאים לכם?

אנחנו נאפיין עבורכם
השקעה מדוייקת
לצרכים שלכם
בשיטת הנדלנומטר

פתח צ'ט
💬 צריכים עזרה?
היי 👋
צריכים עזרה?